عصر خودرو

مدیر عامل شرکت کارگزاری آبان :

بازار پول و سرمایه هم آهنگ می شوند

عصر بازار- مدیر عامل شرکت کارگزاری آبان بر این اعتقاد است که تقسیم کار بازار پول و سرمایه در صورتی که بتواند منجر به حمایت این بازارها از یکدیگر شود، زمینه سهولت و رونق دهی فعالیت های اقتصادی را مهیا خواهد کرد .

بازار پول و سرمایه هم آهنگ می شوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، مصطفی حقیقی مهمانداری در عین حال گفت: مرزهای بازار پول و بازار سرمایه به طور طبیعی تفکیک شده است و در همه جای دنیا این بازارها محدوده مشخصی برای فعالیت های خود دارند و همانند بورس ارز عمل می کنند .

    مدیر عامل شرکت کارگزاری آبان با بیان اینکه هم بازار پول و هم بازار سرمایه کارکرد مناسب  و مخصوص به خود را  دارند، افزود: اینکه دولت بخواهد تقسیم کاری مجزا  برای هر کدام از آنها تعیین کند، موضوعی است که باید بیشتر مورد بحث و بررسی قرار گیرد؛  هرچند هنوز  زمان عملیاتی شدن آن اعلام نشده است. 

    وی با بیان اینکه بازار پول و سرمایه برای دستیابی به رونق اقتصادی هم آهنگ می شوند،  افزود: دولت می تواند طبق برنامه ریزی هایی مدون درخصوص کارکرد درست و توام با رونق دهی به فعالیت های خود ، هر کدام از آنها را ملزم به حمایت از یکدیگر کند تا بتوانند در سایه حمایت از یکدیگر امور مربوط به هم را تسهیل کنند.

    حقیقی مهمانداری با اعلام این مطلب که  موضوع تقسیم کار بازار پول و سرمایه همچنان در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: در حال حاضر روی این موضوع پرداخته می شود که در این تقسیم کار ، چه قسمتی را بانک مرکزی و چه بخشی را بازار سرمایه اداره کند .

    وی خاطر نشان کرد: آنچه مسلم است در این تقسیم کار می توان دو بازار را برای ایجاد سهولت و رونق دهی به فعالیت های اقتصادی، کنار هم  قرار داد که به طور حتم این موضوع در سرنوشت بنگاه های اقتصادی هم اثر مثبت خواهد داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها