عصر خودرو

کارخانه آلومینیوم نالکوی هند در ایران فعال می‌شود

عصر بازار- گروهی از مقامات شرکت ملی آلومینیوم هند (نالکو) به منظور بررسی امکان ساخت یک نیروگاه گازسوز و یک کارخانه آلومینیوم ماه آینده به ایران، قطر و عمان سفر خواهند کرد.

کارخانه آلومینیوم نالکوی هند در ایران فعال می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، منابع آگاه به بیزنس استاندارد اظهار کردند: این پروژه به ارزش بیش از دو میلیارد دلار پیش از این قرار بود در منطقه اقتصادی استان کرمان اجرا شود اما به دلیل تحریمهای بین المللی علیه تهران محقق نشد.

    به گفته منابع آگاه، اکنون که تحریمها برداشته شده اند، نالکو به منظور بررسی گزینه‌های مناسب برای اجرای این پروژه ماه فوریه یا مارس گروهی را به ایران اعزام خواهد کرد. این گروه همچنین به عمان و قطر هم خواهند رفت زیرا نالکو با توجه به ارزان بودن انرژی در این کشورها، بدنبال گزینه مناسب برای کاهش هزینه تولید است.

    بر اساس این گزارش، هزینه تولید هر تن آلومینیوم 1500 تا 1700 دلار است و آلومینا و انرژی هر یک 40 درصد از هزینه‌ها و سایر مواد خام 20 درصد باقی به حساب می‌آیند.

    به گفته منابع هندی، نالکو می‌تواند آلومینای مورد نیاز را از پالایشگاه خود در اودیشا یا پالایشگاه پیشنهادی خود در گجرات تامین کند.

    این شرکت با شرکت توسعه مواد معدنی گجرات برای تامین بوکسیت از معدن این شرکت و ساخت یک پالایشگاه با ظرفیت تولید سالانه 500 هزار تن آلومینا در ایالت گجرات مشغول مذاکره است.

    گزارش جزییات این پروژه آماده شده و بر مبنای موجود بودن بوکسیت در منطقه، تحت بازبینی است.

    یک مقام بلندپایه دولتی هند با تایید این خبر اظهار کرده است پروژه مذکور اهمیت بالایی برای نالکو دارد و به این شرکت کمک می‌کند ضمن حفظ رقابت پذیری، با واردات ارزان از چین و خاورمیانه که به فروش و سودش به شدت لطمه زده است، مقابله کند با اینهمه نالکو حاضر به اظهارنظر در این باره نشد.

    بر اساس آمار صنعتی هند، سرانه مصرف آلومینیوم در این کشور حدود 2.2 کیلوگرم در مقایسه با 25 کیلوگرم در چین است اما تقاضا در هند سالانه حدود 11 درصد در مقایسه با نرخ جهانی شش درصد رشد می‌کند.

    تولیدکنندگان آلومینیوم هند که شامل شرکت ملی آلومینیوم، ودانتا و هیندالکو اینداستریز هستند، ظرفیت تولید 2.9 میلیون تن آلومینیوم را در سال دارند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها