عصر خودرو

سرمایه گذاری شرکت دولتی برق چین تا سال ۲۰۲۰ افزایش می یابد؛

احیای قیمت مس و سایر فلزات پایه

عصر بازار- قیمت مس روز جمعه ۲۲ ژانویه به بالاترین میزان طی دو هفته اخیر رسید که بیشترین بازدهی هفتگی از اکتبر گذشته تاکنون را به خود اختصاص داد.

احیای قیمت مس و سایر فلزات پایه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، افزایش جزئی قیمت نفت و رشد پریمیوم فیزیکی چین از جمله عوامل موثر بر افزایش قیمت این فلز بود. همچنین بازارهای مالی در واکنش به حمایت بانک مرکزی اروپا از سیاست های پولی احیا شدند.

    در چین پریمیوم های مس هفته گذشته به 95 تا 100 دلار افزایش یافت که بالاترین میزان از اکتبر گذشته بود، چراکه ذخایر این کشور پیش از سال نو چینی با افزایش مواجه شد.

    مس سه ماهه در پایان معاملات هفته گذشته بورس فلزات لندن با 0.3 درصد افزایش به 4443 دلار در هر تن رسید. «ویوین لوید» تحلیلگر بانک «مک کواری» با بیان اینکه برخی محرک های اخیر قیمت مس مربوط به اخبار منتشر شده از چین است، اظهار کرد: با وجود اینکه ذخایر مس بالا نیست، اما هم اکنون نفت همه چیز را هدایت می کند.

    اگرچه شرکت دولتی برق چین در سال 2016 قصد کاهش میزان سرمایه گذاری های خود را دارد، اما میزان سرمایه گذاری این شرکت طی سال های 2016 تا 2020 با افزایش همراه خواهد بود و این می تواند خبر خوبی برای مس باشد. این بخش یکی از مصرف کنندگان عمده مس در چین محسوب می شود و هر گونه اخبار مثبت و منفی بر قیمت فلز سرخ تاثیر می گذارد. در مجموع بیشتر فلزات پایه هفته خوبی را سپری کردند و با افزایش قیمت مواجه شدند.

    جدول: قیمت نقدی فلزات در بورس فلزات لندن در روز جمعه(22 ژانویه 2016)

    آلومینیوم

    1497.5

    مس

    4468

    روی

    1527

    سرب

    1665.5

    مولیبدن

    12000

    قلع

    13625

    نیکل

    8725

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها