عصر خودرو

کسری بودجه کانادا سه برابر شد

عصر بازار- کسری بودجه کانادا از سه میلیارد دلار نیز گذشت.

کسری بودجه کانادا سه برابر شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، کسری بودجه دولت کانادا در ماه اکتبر به 3.25 میلیارد دلار رسیده که این رقم در مقایسه با کسری بودجه این کشور در مدت مشابه سال قبل حدود سه برابر افزایش پیدا کرده است.

    مقایسه درآمدهای دولت در ماه اکتبر با ماه قبل حاکی از کاهش 4.6 درصدی درآمد ها بوده است. از سوی دیگر اما میزان مخارج طی همین مدت در مقایسه با ماه قبل 3.9 درصد بیشتر شده است. طی این مدت دولت کانادا 1.2 میلیارد دلار درآمد کمتر از ماه قبل و یک میلیارد دلار بیشتر هزینه داشته است.

    متوسط کسری بودجه کانادا در بازه زمانی 1985 تا 2019 معادل 1.006 میلیارد دلار کانادا بوده که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به فوریه 2005 با 5.77 میلیارد دلار و کمترین رقم ثبت شده نیز مربوط به 149 میلیون دلار در مارس 2019 بوده است.

    بیل مورنو، وزیر دارایی کانادا در کنفرانسی خبری گفته است که احتمالا در آخرین ماه امسال نیز کسری بودجه کانادا افزایش پیدا خواهد کرد. به گفته کارشناسان، این افزایش باعث کمتر شدن  فضای مانور بانک مرکزی روی نرخ بهره خواهد شد. برنامه دولت برای اصلاح نظام بازنشتگی و افزایش مخارج از جمله اصلی ترین دلایل افزایش کسری بودجه کانادا اعلام شده است.

    انتظار می‌رود طی پنج سال آینده دولت کانادا مجبور به پرداخت 27.8 میلیارد دلار حقوق بازنشستگی به کارکنان خود باشد. دولت همچنین در نظر دارد از ابتدای سال جاری میلادی از بسته کاهش مالیاتی جدید خود رونمایی کند.

    جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا از مقامات وزارت دارایی خواسته است که نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی را از 30.8 درصد فعلی به 30 درصد کاهش دهد اما احتمالا تا پایان سال آینده این نسبت برخلاف برنامه های قبلی به 31 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

    برچسب ها