عصر خودرو

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان با اشاره به لغو تحریم ها:

نباید فرصت رشد صادرات سیمان از بورس کالا را از دست بدهیم

عصر بازار- افزایش حجم صادرات سیمان، اطمینان خریداران خارجی از خرید محصول با کیفیت، کاهش حجم محصولات انباشت شده در انبار شرکت های سیمانی و تامین مالی از طریق اوراق سلف موازی استاندارد از مزیت های بورس کالای ایران برای صنعت سیمان در دوران پساتحریم به شمار می رود.

نباید فرصت رشد صادرات سیمان از بورس کالا را از دست بدهیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان گفت: موضوعی که این روزها تولیدکنندگان صنعت سیمان به دنبال آن هستند رفع معضلات مربوط به واحدهای تولیدی و بنگاه هاست که این معضلات تنها از طریق تامین مالی و سرمایه در گردش می تواند صورت بگیرد، بنابراین هر تصمیمی اعم از تامین مالی تولید کنندگان می تواند فرصتی تازه را در اختیار تولید کنندگان قرار دهد تا ضعف نقدینگی در این صنعت را جبران کند.

    عبدالرضا شیخان به تامین مالی شرکت سیمان سپاهان از طریق اوراق سلف موازی استاندارد اشاره کرد و گفت: شیوه تامین مالی تولیدکنندگان از طریق ابزارهای مالی بورس کالای ایران شیوه مناسبی است و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مزایای این روش ها می تواند شرکت های حاضر در صنعت سیمان را در مسیر جدیدی به غیر از سیستم بانکی هدایت کند.

    وی در مورد تاخیر عرضه سیمان در رینگ صادراتی بورس کالا گفت: همچنان با جدیت پیگیر عرضه‌ سیمان در رینگ صادراتی بورس کالای ایران هستیم، اما هنوز تصمیم جدیدی در این باره از سوی سازمان توسعه و تجارت اخذ نشده است.

    به گفته شیخان، با توجه به رفع محدودیت های بین المللی و اجرای برجام و همچنین ضعف تقاضا و رکود شدید داخلی نباید فرصت آغاز صادرات سیمان از بورس کالا به بازارهای جهانی و تقویت تقاضای داخلی و صادراتی سیمان را از دست بدهیم.

    دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان با بیان این‌که اکنون با مازاد تولید سیمان درکشور روبرو هستیم، اظهار داشت: به دلیل داشتن مازاد سیمان در داخل کشور، باید اهدافمان را به سمتی سوق دهیم که علاوه بر توسعه صادرات، تقاضای داخلی نیز افزایش یابد.

    وی در ادامه به مزایای ورود شرکت های سیمانی به تالار صادراتی بورس کالا اشاره کرد و گفت: کشف بازارها و خریداران جدید برای سیمان ایران در دوران پسا تحریم،  شفاف‌سازی قیمت، افزایش حجم صادرات سیمان، رشد فضای رقابتی و جلوگیری از رقابت منفی در بازار داخل و صادراتی، پایان اعلام قیمت‌های سلیقه‌ای دراین صنعت، اطمینان خریداران خارجی از خرید محصول با کیفیت و حضورسرمایه‌گذاران در مکانی با اعتبار از مزایای عرضه صادراتی سیمان در بورس کالای ایران خواهد بود.

    دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان در پایان به اوضاع بازار سیمان بعد از آزادسازی قیمت ها اشاره کرد و گفت: بهای سیمان در بازار داخلی نه تنها بعد از آزادسازی قیمت ها تغییری نکرد بلکه به دلیل مازاد و رکود فعلی تقاضا، قیمت این محصول در بازار داخلی زیر نرخ واقعی به فروش می رسد که موضوع فشار زیادی بر تولیدکنندگان آورده است که اگر هر چه زودتر به رینگ صادراتی ورود کنیم می توانیم برای رفع این مشکل امیدوار باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها