عصر خودرو

سکه به کانال ۹۴۰ هزار تومان وارد شد

اتراق دلار در میانه‌کانال ۳۶۰۰

عصر بازار- در دومین روز هفته، دلار به دلیل احتیاط معامله‌گران ارزی، سومین سکون زمستانی خود را تجربه کرد.

اتراق دلار در میانه‌کانال ۳۶۰۰
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد،  روز یکشنبه، شاخص بازار ارز معاملات خود را با همان قیمت بسته شده روز شنبه یعنی 3هزار و 650 تومان پایان داد. این در حالی است که آخرین سکون این ارز در تاریخ 18 دی اتفاق افتاده بود. به باور فعالان، سکون قیمتی یکشنبه، می‌تواند توافقی به منظور تعیین جهت قیمتی باشد. دلار پس از سکون 18 دی ماه که در مرز 3 هزار و 700 تومان صورت گرفته بود، توانست با 25 تومان افزایش به قیمت 3 هزار و 725 تومان برسد،‌ هر چند که پس از آن در مسیر کاهشی قرار گرفت. حال باید دید شاخص بازار ارز این بار پس از اتراق در میانه کانال 3 هزار و 600 تومان به کدام سو خواهد رفت؟

    با وجود سکون دلار و اونس جهانی، سکه تمام بهار آزادی در مسیر افزایشی قرار گرفت و با 2هزار تومان رشد به قیمت 941 هزار تومان رسید. آخرین بار فلز گران‌بهای داخلی در تاریخ 22دی ماه در این کانال قیمتی قرار داشت. به گفته فعالان، امیدواری برخی معامله‌گران داخلی به افزایش قیمت اونس در بازارهای جهانی مهمترین عاملی بود که به رشد سکه کمک کرد. به گفته فعالان، وقفه معامله‌گران در خرید ارز یکی از عواملی بود که به سکون قیمتی این ارزکمک کرد. به اعتقاد آنها، پس از رسیدن قیمت به سطح 3 هزار و 650 تومان و ناتوانی آن از عبور از محدوده 3 هزار و 660 تومان، احتیاط در میان معامله‌گران ارزی بالا رفت تا این دسته در خرید دلار درنگ کنند.روز گذشته، دلار معاملات خود را با قیمت 3 هزار و 660 تومان آغاز کرد که افزایشی 10 تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز شنبه داشت. به گفته حاضران در بازار، افزایش تحرکات معامله‌گران در ساعات انتهایی روز شنبه و پس از تعطیلی صرافی‌های بانک‌ها موجب شد که نرخ بازگشایی بازار در روز یکشنبه از نرخ بسته شده روز پیشین بالاتر باشد. با این حال شروع افزایشی روز یکشنبه، شاخص بازار ارز را تحت‌تاثیر قرار نداد و این ارز پس از رسیدن به قیمت 3هزار و 664 تومان مسیر قیمتی خود را تغییر داد و در راه کاهشی قرار گرفت، به‌طوری‌که در نهایت با قیمت 3 هزار و 650 تومان به کار خود پایان داد که تغییری نسبت به قیمت بسته شده روز شنبه نداشت.

    این در حالی بود که دلار چهارشنبه گذشته از کانال 3 هزار و 500 تومان بالا آمده و در روزهای پنج‌شنبه و شنبه نیز 45 تومان افزایش قیمت را تجربه کرده بود. شاخص بازار ارز روز پنج‌شنبه با 25 تومان رشد به قیمت 3 هزار و 630 تومان و روز شنبه با 20 تومان رشد به قیمت 3 هزار و 650 تومان رسیده بود. به این ترتیب، سکون روز یکشنبه پایانی بر این روند افزایشی بود و اولین توقف دلار از تاریخ 18 دی ماه را رقم زد. به گفته فعالان، احتیاط معامله‌گران و درنگ آنان در خرید ارز مهم‌ترین عاملی بود که منجر به قطع روند افزایشی این ارز شد. به اعتقاد حاضران در بازار، مقاومت دلار در محدوده 3 هزار و 660 تومان موجب شد که معامله‌گران خریدهای ارزی خود را کاهش دهند. جدا از این، روز یکشنبه نرخ حواله درهم در بازار دبی و نرخ حواله دلار در ترکیه نیز افزایش خاصی را تجربه نکرد. به این ترتیب، قیمت دلار از این سو نیز تحریک نشد.به‌طور کلی فضای بازار ارز در روز یکشنبه آرام‌تر از 4 روز گذشته بود تا دلار نوسانات چندانی را تجربه نکند. به اعتقاد برخی فعالان، بازار پس از سکون یکشنبه به دنبال این خواهد بود که جهت قیمتی خود را پیدا کند و توقف این روز، وقفه‌ای در جریان تنفسی بازار بوده است. معامله‌گران ارزی، نوسانات کاهشی و افزایشی را به دم و بازدم تنفسی تشبیه می‌کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها