عصر خودرو

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی:

جذب سرمایه ۱۵۸ هزار میلیارد تومانی در بنادر طی یک سال

به تولیدکنندگان داخلی کانتینر تسهیلات می‌دهیم

عصر بازار- معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت:طی یک سال گذشته ۱۵۸ هزار میلیارد تومان در قالب ۳۳۰ فقره قرارداد سرمایه‌گذاری در حوزه بنادر شده که نسبت به مدت مشابه در سال پیش از آن رشد ۵۳ درصدی داشته است.

جذب سرمایه ۱۵۸ هزار میلیارد تومانی در بنادر طی یک سال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، محمدعلی حسن‌زاده در مراسم روز گرامیداشت حمل و نقل و همایش جذب سرمایه‌گذاری در بنادر با بیان اینکه در سال جاری تقویت، نظارت و انجام ممیزی‌های اداری در حوزه سرمایه‌گذاری در بنادر را دنبال می‌کنیم، اظهار داشت: مرجع حاکمیت امور بندری و مرجع کشتیرانی، سازمان بنادر و دریانوردی است و در این راستا به دنبال کاهش مشکلات در این حوزه و افزایش جذب سرمایه‌گذارها هستیم.

    وی با تاکید بر اینکه جهت‌گیری ما در این حوزه رویکرد لجستیکی در توزیع کالا است، گفت: امسال جابه‌جایی‌های کاپوتاژی کالا را دنبال کردیم و برای مثال از بندر امام محموله‌های گندم به بندر چابهار جابه‌جا شد.

    حسن‌زاده تاکید کرد: به دنبال کاهش هزینه‌های تمام‌شده خدمات بندری هستیم از این رو تفکیک تعرفه‌های بنادر جنوبی و شمالی و بنادر کوچک را دنبال می‌کنیم.

    معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی افزود: تعدادی کنوانسیون در سال اخیر به بنادر ابلاغ شده که همچنین با توجه به وقوع سانحه اخیر در بندر شهید رجایی که باعث جان باختن یکی از کارکنان شد، موضوع ایمنی حمل و نقل و نگهداری را جدی‌تر از گذشته مورد تاکید قرار دادیم.

    حسن‌زاده با بیان اینکه فسخ تعداد محدودی از قراردادها در دستور کار است، گفت: دستورالعمل صدور مجوز فعالیت در بنادر و بنادر منطقه ویژه اقتصادی بازنگری شده و مجوز این شرکت‌ها به صورت پنج ساله خواهد بود.

    وی با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری در بنادر در یک سال گذشته گفت: طی یک سال گذشته 158 هزار میلیارد تومان در قالب 330 فقره قرارداد سرمایه‌گذاری در حوزه بنادر شده که نسبت به مدت مشابه در سال پیش از آن رشد 53 درصدی داشته است.

    معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به موضوع افزایش سهم حمل و نقل ریلی در جابه‌جایی بار بنادر گفت: طبق اسناد بالادستی باید میزان جابه‌جایی بار بنادر از طریق ریل به 30 درصد برسد که در این راستا اسنادی را با سایر نهادها به امضا رسانده‌ایم.

    حسن‌زاده با تاکید بر حمایت از تولید کانتینر در کشور گفت: اخیرا یکی از شرکت‌های داخلی موفق به تولید کانتینر شده است که سه شرکت دیگر هم اعلام آمادگی کردند و سازمان بنادر هم از تولیدکنندگان کانتینر و هم خریداران حمایت می‌کند و تسهیلاتی را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو