عصر خودرو

قیمت نفت بازارهای عربی را صعودی کرد

عصر بازار- شاخص ها در بورس دوبی در پی افزایش قیمت نفت و همچنین رشد شاخص ها در کشورهای حوزه خلیج فارس، با افزایش چشمگیری نسبت به یک سال اخیر مواجه شدند.

قیمت نفت بازارهای عربی را صعودی کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، شاخص DFM بورس دوبی با رشد 5.9 درصدی بیشترین میزان افزایش را نسبت به دسامبر 2014 از آن خود کرد در حالی که قیمت سهام شرکت املاک و مستغلات اعمار، با بیشترین میزان افزایش نسبت به 9 ماه اخیر رو به رو شد.

    بر اساس این گزارش، در بورس قطر نیز رشد شاخص اصلی این بازار به 4.6 درصد رسید و بورس ابوظبی نیز با افزایش بی نظیری نسبت به 13 ماه اخیر همراه شد.

    رشد شاخص ها در 6 کشور جوزه خلیج فارس در پی رشد قیمت نفت به ثبت رسید در حالی که، دولت ها در این 6 کشور تصمیم دارند تا اقتصاد خود را هر چه سریعتر از وابستگی به نفت رها کرده و به سوی اقتصاد وابسته به کالای اولیه روی آورند.

    این در حالی است که، بازارهای جهانی نیز در آخرین روز معاملاتی هفته در پی تلاش بانک های مرکزی برای اجرای برنامه های محرک اقتصادی و جلوگیری از وقوع بحران در بازارهای سرمایه با رشد نسبی همراه شدند .

    حشام خیری، مدیر معاملات نهادی در موسسه مالی منا در این خصوص اظهار داشت: رشد قیمت نفت و بازگشت بازارهای جهانی سیگنال بسیار مثبتی برای بازارهای عربی بود. اگر بازارهای جهانی فردا با شروع ساعات کاری نخستین روز معاملاتی در هفته نیز با افزایش همراه شوند می توان امیدوار بود که موقعیت خرید در بازارهای عربی جانی دوباره خواهد گرفت.

    در بازارهای کالایی، قیمت نفت خام برنت دریای شمال با رشد 10 درصدی به هر بشکه 32 دلار و 18 سنت رسید.

    در کویت نیز، شاخص اصلی بورس این کشور با رشد 1.4 درصدی معاملات را ادامه داد و بورس عمان هم با رشد 1.3 درصدی شاخص MSM معاملات را به پایان برد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها