عصر خودرو

تمایل تشکل های گندم برای ورود به بورس کالا

توسعه بورس کالای کشاورزی رانت اطلاعاتی را حذف می کند

عصر بازار- معاون پژوهشی موسسه برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی از تمایل تشکل های گندم برای ورود به بورس کالای کشاورزی در قالب سیاست قیمت تضمینی خبر داد و توسعه این بورس را سبب حذف رانت های اطلاعاتی در بازار کشاورزی دانست.

توسعه بورس کالای کشاورزی رانت اطلاعاتی را حذف می کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «علی کیانی راد» گفت: توسعه بورس کالای کشاوری موجب حذف رانت های اطلاعاتی در حوزه بازار محصولات کشاورزی می شود.

    وی افزود: تقویت بورس کالای کشاورزی و متشکل شدن واسطه های موثر و خوب توسط دولت، حذف واسطه های برخوردار از رانت اطلاعاتی را به دنبال خواهد داشت.
    به گفته این مقام مسئول، بسیاری از دلالان در بازار محصولات کشاورزی ایران به همان صورت که محصول را خریداری می کنند به مصرف کننده تحویل داده و هیچ ارزش افزایی روی محصولات انجام نمی دهند.
    کیانی راد، متشکل کردن تولیدکنندگان، توانمندسازی تشکل های کشاورزی و فرهنگ سازی در زمینه مبادله محصولات در بورس کالای کشاورزی را از عوامل موثر در تقویت بورس کالای کشاورزی عنوان کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها