عصر خودرو

بزرگترین شرکت برقی ایتالیا خواستار سرمایه‌گذاری در ایران شد

عصر بازار- مدیران شرکت ایتالیایی ENEL درخواست سرمایه گذاری در بخش انرژی زمین گرمایی ایران را ارائه کردند و در صورت توافق این شرکت و مسئولان سازمان سانا، شرکت ENEL به سرمایه گذاری در شمال غرب ایران برای تبدیل انرژی گرمایش زمین به برق اقدام خواهد کرد.

بزرگترین شرکت برقی ایتالیا خواستار سرمایه‌گذاری در ایران شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، از تیرماه سال جاری که صحبت از اجرای برجام و توافق هسته ای ایران و 1+5 شد، رفت و آمد شرکت های خارجی به ویژه اروپایی در وزارت نیروی ایران به شدت افزایش یافت تا جایی که به گفته معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، گاهی در یک روز 4 یا 5 جلسه مختلف با مسئولان شرکت های خارجی در وزارت نیرو برگزار می شود.

    پس از قطعی شدن اجرای برجام در روزهای گذشته، این روند همچنان ادامه دارد و شرکت های مختلفی از اروپا، امریکا و آسیا برای اطلاع از فرصت های سرمایه گذاری در صنعت آب و برق ایران و همچنین ارائه توانمندی های خود، در وزارت نیروی ایران حضور پیدا می کنند.

    جدیدترین درخواستی که برای سرمایه گذاری در صنعت برق ایران ارائه شده، درخواست شرکت ENEL ایتالیا است که بزرگترین شرکت برقی این کشور اروپایی محسوب می شود.

    در جلسه ای که اخیرا با حضور نمایندگان شرکت ENEL ایتالیا و مدیر دفتر زمین گرمائی سازمان انرژی های نوی ایران در تهران برگزار شد، مدیران این شرکت ایتالیایی درخواست سرمایه گذاری در بخش انرژی زمین گرمایی در سایت زمین گرمایی سبلان را ارائه کردند.

    در این سایت زمین گرمایی، نخستین نیروگاه زمین گرمایی ایران و خاورمیانه در منطقه مشکین‌شهر استان اردبیل در حال احداث است. این نیروگاه در ارتفاع 3 هزار متری دامنه کوه سبلان با ظرفیت تولید 50 مگاوات برق از حرارت داخل زمین طراحی شده و بناست در دو سال آینده برق این نیروگاه وارد مدار شود.

    هنوز مشخص نیست شرکت ENEl ایتالیا در نیروگاه زمین گرمایی مشکین شهر سرمایه گذاری خواهد کرد و یا احداث نیروگاهی جدیدی در سایت سبلان مورد توافق قرار خواهد گرفت. شرکت ENEL در سالهای گذشته مشاور ایران در حوزه انرژی زمین گرمایی بود و در صورت توافق مدیران این شرکت و مسئولان سازمان انرژی های نوی ایران، این شرکت مشاور، به سرمایه گذاری در شمال غرب ایران برای تبدیل انرژی گرمایش زمین به برق اقدام خواهد کرد.

    حدود یک چهارم سهام شرکت ENEL ایتالیا در مالکیت دولت این کشور است و بقیه سهام آن در دست بخش خصوصی است. این شرکت بزرگترین شرکت برقی ایتالیا محسوب می شود و کار خود را در سال 1962 میلادی آغاز کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها