عصر خودرو

کسری بودجه ۱.۲ تریلیون دلاری در انتظار آمریکا

عصر بازار- دفتر بودجه کنگره آمریکا پیش بینی کرد کسری بودجه این کشور به طور متوسط به سالی ۱.۲ تریلیون دلار افزایش یابد.

کسری بودجه ۱.۲ تریلیون دلاری در انتظار آمریکا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، طی دو ماه ابتدایی سال مالی جاری، کسری بودجه دولت آمریکا به 342 میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است که این رقم 12 درصد بیشتر از کسری بودجه ثبت شده طی مدت مشابه دوره قبل است. دفتر بودجه کنگره آمریکا پیش بینی کرده است که کسری بودجه سالانه آمریکا در بازه زمانی 2020 تا 2029 به طور متوسط به 1.2 تریلیون دلار افزایش پیدا کند که معادل 4.4 تا 4.8 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور خواهد بود.

    طی بازه زمانی اکتبر تا نوامبر، درآمدهای دولت آمریکا با سه درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 471 میلیارد دلار رسیده است که در این بین میزان مالیات دریافتی از اشخاص با چهار درصد افزایش به 17 میلیارد دلار و مالیات بر درآمد شرکت ها با 14 درصد افزایش به یک میلیارد دلار رسیده است. از سوی دیگر اما درآمدهای گمرکی با وجود جنگ تجاری و افزایش تعرفه ها روی محصولات چینی در مجموع با 11 درصد کاهش به پنج میلیارد دلار رسیده است.

    از سوی دیگر طی این مدت دولت آمریکا 813 میلیارد دلار هزینه داشته است که در این بین هزینه های امنیت عمومی، مراقبت‌های درمانی و امداد اولیه پزشکی با هفت درصد افزایش به 22 میلیارد دلار رسیده است. هزینه های مربوط به برنامه های نظامی نیز طی این مدت هفت درصد بیشتر شده و به هشت میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است. هزینه های آموزشی نیز با 25 درصد افزایش به رقم سه میلیارد دلار رسیده است.

    کسری بودجه کلی دولت آمریکا در سال مالی 2019 به 984 میلیارد دلار رسید و این در حالی است که در زمان آغاز ریاست جمهوری ترامپ در سال مالی 2017 این رقم تنها 587 میلیارد دلار بود.

    در حال حاضر نسبت بدهی به کل اقتصاد آمریکا در بالاترین سطح خود از زمان جنگ جهانی دوم قرار دارد و طبق پیش بینی دفتر بودجه کنگره آمریکا، تا سال 2029 بدهی ها تقریبا به اندازه کل تولید ناخالص داخلی آمریکا خواهند شد.

    پیتر پترسون، مدیر موسسه "میشل پترسون" گفت: این که کسری بودجه ما به زودی به یک تریلیون دلار در سال افزایش خواهد یافت، به قدر کافی خبر بدی هست اما بد تر از آن، این است که به نظر می رسد کسری بودجه در آینده نیز کماکان به طرز توقف ناپذیری افزایش خواهد یافت.

    برچسب ها