عصر خودرو

توتال، شل و سپسا در حال مذاکره برای خرید نفت ایران

عصر بازار- شرکتهای نفتی شل، توتال و سپسا اسپانیا در حال مذاکره با ایران برای خرید نفت هستند.

توتال، شل و سپسا در حال مذاکره برای خرید نفت ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، شرکت ملی نفت ایران به‌ طور آزمایشی در تدارک صادرات دستکم یک میلیون بشکه نفت خام سبک به یکی از بنادر مدیترانه در اتحادیه اروپا در اواسط فوریه است.

    یک مقام آگاه گفت: پالایشگاه‌هایی در اسپانیا، ایتالیا، فرانسه و یونان و کشورهایی که پیش‌تر خریدار نفت ایران هستند، بهترین مقاصد برای تحویل این محموله نفتی هستند.

    این نفتکش اولین محموله صادراتی نفت ایران به اتحادیه اروپا از زمان لغو تحریم نفت ایران در هفته گذشته است.

    این تدارکات در شرایطی است که رقبای ایران همچون روسیه و عربستان سعودی به شدت در حال دادن تخفیف در خصوص قیمت نفت خود به کشورهای اروپایی در یک جنگ قیمتی آشکار در آستانه بازگشت کامل ایران به بازار هستند.

    ایران امیدوار است پالایشگاه‌های اروپایی خرید نفت از رقبایی همچون روسیه را به دلیل آنکه تاسیسات‌ شان برای پالایش نفت ایران طراحی شده کنار بگذارند.

    از زمان تشدید تحریم‌های اروپا علیه ایران در اواسط سال 2012، به جز چند نفتکش کوچک که برای احترام به قراردادهای قبل از تحریم‌ها به ایتالیا صادر شدند، هیچ‌ نفتی از سوی ایران به اتحادیه اروپا صادر نشده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها