عصر خودرو

تقسیم سود ۱۰ تومانی به ازای هر سهم

افزایش سرمایه ۲۲ درصدی شرکت بورس تصویب شد

عصر بازار: دو مجمع عمومی و فوق العاده شرکت بورس امروز برگزار و با تقسیم سود نقدی ۱۰ تومانی و افزایش سرمایه ۲۲ درصدی موافقت شد.

افزایش سرمایه ۲۲ درصدی شرکت بورس تصویب شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲:۰۰

    مجمع عمومی عادی و فوق العاده شرکت بورس، بعدازظهر امروز در پژوهشکده نیرو، واقع در شهرک غرب با حضور 58 درصد از سهام داران این شرکت برگزار شد.

    به گزارش پایگاه خبری عصر بازار به نقل از سنا، حدود 56.20 درصد حاضران در این مجمع، سهام داران حقوقی و 2.15 درصد سهام داران حقیقی بودند.

    محمدابراهیم پورزرندی به عنوان رییس جلسه، آقایان صیدی به نمایندگی از سهام داران در گروه نهادهای مالی، نصراله برزنی به نمایندگی از کارگزاران به عنوان ناظرین جلسه و قیومی به نمایندگی از سهامداران حقیقی به عنوان دبیر جلسه در جایگاه قرار گرفتند. دکترحسن امیری نیز به عنوان نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار در جایگاه حضور یافت. حسن قالیباف اصل و احمدجاویدی، از شرکت بورس، ظهرابی نماینده بازرس قانونی و حسابرس از موسسه حسابرسی بیات رایان نیز در جایگاه حضور یافتند.

    در ابتدای جلسه، حسن قالیباف اصل، مدیرعامل شرکت بورس ضمن تشکر از تمامی سهامداران برای حضور در مجمع، گزارش هیات مدیره به مجمع را قرائت کرد. به گفته وی بازدهی سهام شرکت بورس اوراق بهادار طی سال های 88 تا 94 صعودی بوده است.

    وی همچنین به اقدامات صورت گرفته جهت تسهیل در معاملات سهام شرکت بورس اشاره کرد و گفت: با هماهنگی های صورت گرفته، معامله سهام این شرکت تا سقف 450 هزار سهم در روز نیازی به تایید سازمان بورس و اوراق بهادار ندارد تا فرایند معاملات تسریع شود.

    مدیرعامل شرکت بورس، ادامه داد: این شرکت علاوه بر تهران در 21 منطقه در سراسر کشور دارای تالار و دفتر است. ارزش معاملات خارج از استان تهران بالغ بر 226 هزار و 702 میلیارد ریال و معادل 21 درصد ارزش کل معاملات در سال 93 بوده است.

    قالیباف همچنین خطاب به سهام داران بورسی توصیه کرد که در هنگام انتخاب سهام به تابلویی که شرکت در آن حضور دارد توجه کنند، چراکه شرکت هایی که بر روی تابلوی اصلی قرار دارند مدل تامین مالی شان با سایر تابلوها متفاوت است. همچنین ریسک سهام حاضر بر روی این تابلو به مراتب کمتر از سایر تابلوها است.

    در ادامه جلسه گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی توسط نماینده موسسه بیات رایان قرائت شد. بر اساس این گزارش؛ وضعیت مالی مجموعه شرکت بورس اوراق بهادار تهران در تاریخ 29 اسفند 93 و عملکرد مالی و جریان های نقدی آن برای سال مالی منتهی به تاریخ مذکور از تمام جنبه های با اهمیت، طبق استاندارد های حسابرسی به نحو مطلوب را نشان می دهد.

    سپس، مجمع صورت های مالی منتهی به 29 اسفندماه 93 را به تصویب رساند.همچنین سهام داران با تقسیم سود نقدی 10 تومانی موافقت کردند.

    روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار، موسسه حسابرسی "بیات رایان" به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی اصلی، موسسه حسابرسی " دایا رهیافت" به عنوان بازرس قانونی علی البدل انتخاب شدند. حق الزحمه حسابرس و بازرس قانونی برای سال 94 مبلغ 50 میلیون تومان در نظر گرفته شد.

    در خاتمه مجمع عمومی، حق حضور اعضای هیات مدیره در جلسات برای 2 جلسه در ماه یک میلیون تومان و پاداش هیات مدیره مبلغ 210 میلیون تومان تعیین و با اکثریت آراء تصویب شد.

    پس از مجمع عمومی عادی، راس ساعت 18، مجمع عمومی فوق العاده بورس تهران برگزار و افزایش سرمایه 22 درصدی این شرکت به تصویب نهایی سهامداران رسید. بر این اساس، سرمایه شرکت بورس تهران از 900 میلیارد ریال به 1100 میلیارد ریال افزایش یافت.

    در این مجمع مطرح شد که این افزایش سرمایه به منظور تکمیل پروژه احداث ساختمان جدید بورس تهران، از محل اقلام حقوق صاحبان سهام شامل سود انباشته 137 میلیارد ریالی و اندوخته احتیاطی 63 میلیارد ریالی محقق می شود.

    برچسب ها