عصر خودرو

رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از صنایع پیشرفته:

اعطای ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های کوچک

هیچ محدودیتی برای صدور ضمانت‌نامه نداریم

عصر بازار- رئیس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته گفت: امسال ۴۴ قرارداد در حوزه اعطای تسهیلات به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال منعقد کردیم و امیدواریم که این رقم تا پایان سال به ۹۰۰ میلیارد ریال برسد. در بحث ضمانت‌نامه نیز ۱۰۳ فقره به ارزش ۶۸۰ میلیارد ریال صادر شده است.

اعطای ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های کوچک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، در نشست خبری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته که در وزارت صمت برگزار شد، نقی‌پور با اشاره به فعالیت‌های حمایتی این صندوق در سال 98 گفت: ما امسال 44 قرارداد در حوزه اعطای تسهیلات به ارزش 400 میلیارد ریال منعقد کردیم و امیدواریم که این رقم تا پایان سال به 900 میلیارد ریال برسد. در بحث ضمانت‌نامه نیز 103 فقره به ارزش 680 میلیارد ریال صادر شده است.

    وی ادامه داد: سود تسهیلات در این صندوق 7 تا 10 درصد است و سود تسهیلات سرمایه در گردش 11 تا 12 درصد می‌باشد ضمن آنکه آغاز بازپرداخت تسهیلات پس از 6 ماه تنفس و حداکثر طی 3 سال صورت می‌گیرد.

    وی با اشاره به جلسه امروز خود با ناظمی معاون وزیر ارتباطات گفت: طبق تفاهمی که با این معاونت داشتیم، یک خط اعتباری 500 میلیارد ریالی نیز برای شرکت‌های فعال در حوزه ICT در نظر گرفته‌ایم.

    وی در خصوص شرکت‌هایی که می‌توانند از این صندوق تسهیلات بگیرند، گفت: ما یک مکانیزم مشخص داریم که براساس آن اگر شرکتی واجد شرایط باشد، از آن حمایت خواهیم کرد. سقف ارائه تسهیلات ما به این شرکت‌ها 30 میلیارد ریال بود که ماه گذشته مجمع صندوق آن را به 50 میلیارد ریال افزایش داد. ضمن آنکه برای ارائه ضمانت‌نامه نیز هیچ محدودیتی نداریم. از زمان تشکیل این صندوق تاکنون 1733 طرح از ما تسهیلات گرفتند و توانستیم در سال 97 13 هزار شغل ایجاد کنیم. فلسفه تشکیل این صندوق حمایت از شرکت‌ها و صنایع کوچک هایتک و دانش‌بنیان است.

    وی با اشاره به حمایت صندوق از فعالیت‌های اجتماعی گفت: مطابق مصوبه مجمع، شرکت‌هایی که به صندوق مستنداتی ارائه بدهند که فعالیت‌هایی در راستای مسئولیت اجتماعی داشتند از سود تسهیلات آنها یک درصد کاسته می‌شود که تاکنون 13 شرکت به ما مستندات داده‌اند و ما در حال بررسی آنها هستیم.

    نقی‌پور افزود: ما برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در سایر استانها تصمیم به تاسیس 10 نمایندگی گرفتیم که تاکنون این نمایندگی‌ها در آذربایجان شرقی، هرمزگان و فارس راه‌اندازی شده و به زودی در بوشهر و ایلام نیز نمایندگی‌هایی معرفی خواهند شد.

    وی با اشاره به جهش ارزی سال 97 گفت: یکی از دغدغه‌های ما افزایش سرمایه صندوق است و از چند ماه پیش مکاتبات ما برای این منظور آغاز شده است. با توجه به شرایط اقتصادی و منابع محدود دولت سعی کردیم تا از تمام ارتباطات و توان خود برای این منظور استفاده کنیم و از فردا نیز با کمیسیون برنامه و بودجه مجلس جلساتی را برگزار خواهیم کرد.

    برچسب ها