عصر خودرو

اولین توافقنامه همکاری حمل‌ونقل دریایی ایران و عمان امضا شد

عصر بازار- توافقنامه همکاری‌های دریایی و کشتیرانی ایران و عمان با حضور وزرای راه و شهرسازی ایران و تجارت صنایع عمان و همچنین رؤسای سازمان بنادر دو کشور امضاء شد.

اولین توافقنامه همکاری حمل‌ونقل دریایی ایران و عمان امضا شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، محمد اسلامی در مراسم امضای توافقنامه همکاری‌های دریایی و کشتیرانی ایران و عمان، اظهار کرد: با امضای قرارداد حمل و نقل دریایی و کشتیرانی بین ایران و عمان، مبادلات و تعاملات تجاری دو کشور با استفاده از ظرفیت کشتیرانی تسهیل خواهد شد.

    وی با اشاره به امضای اولین سند حمل و نقل دریایی بین ایران و عمان افزود: توافقنامه حمل و نقل دریایی و کشتیرانی تجاری بین دو کشور پس از طی مراحل کارشناسی و قانونی به امضای طرفین رسیده است.

    وی تصریح کرد: تجار و بازرگانان ایرانی تعامل سازنده ای با تجار عمانی دارند و  به استناد این توافقنامه، خطوط منظم کشتیرانی بین دو کشور برقرار خواهد شد، ضمن آنکه برای استفاده از بنادر دو طرف در حوزه قوانین مساعدت‌ها و تسهیل‌هایی صورت می‌گیرد.

    وی با بیان این‌که برای اولین‌بار است که ایران با کشور دوست عمان سند حمل‌ونقل دریایی امضا و مبادله می‌کند، ادامه داد: یکی از درخواست های کشور عمان از ایران، حضور شرکت‌های خدماتی و مهندسی ایرانی در عمان است، با استقرار شرکت های خدماتی و مهندسی  در عمان می توان از ظرفیت های این کشور استفاده بیشتری برد.

    وزیر راه همچنین گفت:‌در حال حاضر سه شرکت هواپیمایی ایران به عمان پرواز دارد، از سویی سلام‌ایر و عمان‌ایر نیز به ایران پروازهای مرتبی دارند.

    علی بن مسعود آل سنیدی، وزیر بازرگانی و تجارت عمان نیز با ابراز خرسندی از امضای این توافقنامه اظهار داشت: به محض دریافت نسخه های نهایی، توافقنامه اجرایی خواهد شد.

    وی افزود: امیدوار هستیم این توافقنامه تشویق و انگیزه ای برای افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور شود.

    محورهای توافقنامه همکاری‌های دریایی و کشتیرانی بین ایران و عمان در حوزه توسعه همکاری‌های دریایی در زمینه حمل‌ونقل و تلاش مشترک برای رفع موانع توسعه همکاری‌های دریایی طرفین است. ارتقاء همکاری شرکت‌های کشتیرانی طرفین در زمینه حمل کالا بین ایران و عمان و تسهیل در ورود و خروج کشتی‌های باری و مسافری بین بنادر دو کشور از دیگر مفاد این توافقنامه است.

    همکاری‌های فنی شامل عملیات امداد و نجات دریایی، حفاظت از محیط زیست دریا، آموزش دریایی و امنیت دریانوردی و تبادل اطلاعات  هم از دیگر محورهای توافقنامه یاد شده است.

    در مراسم توافقنامه همکاری‌های دریایی و کشتیرانی ایران و عمان؛ محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، حمید زادبوم؛ رئیس سازمان توسعه تجارت و معاون وزیر تجارت عمان حضور داشتند.

    برچسب ها