عصر خودرو

ژاپن رشد سریع اقتصادی را جشن گرفت

عصر بازار- افزایش سرمایه‌گذاری‌ها و مصارف خصوصی باعث تقویت رشد اقتصادی ژاپن شد.

ژاپن رشد سریع اقتصادی را جشن گرفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، سومین اقتصاد بزرگ جهان در سه ماهه سوم سال به رشد 0.8 درصدی دست یافت که بسیار بیشتر از رقم 0.2 درصد پیش بینی شده قبلی بوده است. با وجود خسارت‌های ناشی از طوفان‌های اخیر و هم‌چنین افزایش نرخ مالیات‌ها، شرکت‌های بزرگ این کشور با سرعتی بیشتر از پیش‌بینی های قبلی دولت اقدام به سرمایه گذاری‌های جدید کرده‌اند که بخشی از آن به خاطر المپیک سال‌آینده بوده است.

    نوریو میاگاوا، کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در موسسه " میزوهو سکیوریتیز" در همین رابطه گفت: مخارج سرمایه‌ای یک از کلیدی‌ترین عوامل تقویت رشد اقتصادی ژاپن در این مقطع زمانی بوده است. کمبود نیروی کار باعث شده است تا بسیاری از شرکت ها به فکر افزایش اتوماسیون بیافتند و سرمایه گذاری های بزرگی در این زمینه انجام دهند.

    پیش‌تر دولت ژاپن اعلام کرده بود برای تقویت رشد اقتصادی این کشور از یک بسته محرک 13.2 تریلیون ینی رونمایی خواهد کرد. انتظار می‌رود در سه ماهه پایانی سال رشد اقتصادی ژاپن به 2.6 درصد برسد. طبق ارزیابی‌های دولت ژاپن، این بسته به مرور زمان باعث افزایش 1.4 درصدی رشد اقتصادی خواهد شد.

    کیوهی موریتا، کارشناس مسائل ژاپن در بانک " کردیت اگریکول" گفت: داده های امروز یک تصویر نادر از اقتصاد ژاپن بود که برای بانک مرکزی خبر بسیار خوبی محسوب می شود. نگرانی ها از وضعیت تولید و مصرف به دنبال این رشد خوب کمتر خواهد شد.

    در شرایطی که پکن و واشنگتن ماه هاست درگیر یک جنگ طولانی هستند، کاهش تنش‌های تجاری بین ژاپن و کره جنوبی می‌تواند به افزایش شمار گردشگران کره‌ای در ژاپن کمک کرده و باعث تقویت رشد اقتصادی این کشور در سال‌ آینده شود.

    لازم به ذکر است که متوسط رشد اقتصادی ژاپن در بازه زمانی 1980 تا 2019 معادل 0.49 درصد بوده است که بالاترین رشد ثبت شده مربوط به رشد 3.2 درصدی سه ماهه دوم سال 1990 و کمترین رشد ثبت شده نیز مربوط به سه ماهه نخست سال 2009 با منفی 4.8 درصد بوده است.

    برچسب ها