عصر خودرو

الزام جدید برای افزایش سرمایه شرکت های ثبت شده نزد سازمان؛

لزوم افشای اطلاعات کارمزد توسط متعهد پذیره نویس

عصر بازار- رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه ای، بر لزوم شفاف سازی درخصوص کارمزد قبولی سمت متعهد پذیره نویسی در فرآیند افزایش سرمایه شرکت های ثبت شده نزد سازمان تاکید کرد .

لزوم افشای اطلاعات کارمزد توسط متعهد پذیره نویس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، غلامرضا ابوترابی اعلام کرد: از آنجا که شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار برای دریافت مجوز افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، ملزم به معرفی شخص حقوقی معتبر به عنوان متعهد پذیره نویس جهت خرید حق تقدم های استفاده نشده که در عرضة عمومی به فروش نرفته، هستند و در برخی موارد متعهدان پذیره نویس برای قبولی سمت تعهد پذیره نویسی، کارمزد می گیرند ، لازم است این شرکت ها در راستای شفاف سازی هر چه بیشتر هزینه ها، از این پس درخصوص افشای اطلاعات مربوط به کارمزد قبولی سمت متعهد پذیره نویسی در متن بیانیه ثبت افزایش سرمایه اقدام کنند.

    ابوترابی خاطر نشان کرد: تجربه نشان داده با توجه به تأثیر گذاری هزینه های مرتبط با فروش حق تقدم های استفاده نشده بر خالص پرداختی به دارندگان حق تقدم های یاد شده، عدم تصریح هزینه های مذکور در مستندات مربوط به افزایش سرمایه، گاه منجر به گمراهی فعالان بازار شده  و موجب نارضایتی دارندگان حق تقدم استفاده نشده در خصوص چگونگی محاسبه مبلغ واریزی به حسابشان می شود.

    به گفته ابوترابی، افشای این هزینه ها در بیانیه ثبت افزایش سرمایه که در زمان صدور مجوز افزایش سرمایه شرکت ها در سامانه کدال منتشر می شود، باعث خواهد شد سهامداران و خریداران حق تقدم با علم به این موضوع در خصوص استفاده  یا عدم استفاده از حق تقدم خود در مهلت مقرر اقدام کنند.

    این موضوع طی اطلاعیه مورخ 30 دی 94 در سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران اوراق بهادار به نشانی  www.codal.ir به آگاهی عموم رسیده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها