عصر خودرو

مدیر اداره بین‌الملل بانک مرکزی:

نرخ ارز پس از یکسان‌سازی باید به گونه‌ای باشد تا بتوانیم از آن دفاع کنیم

عصر بازار- ۶ ماه زمان خوبی برای اجرایی کردن تک نرخی است اما برای این اقدام لازم است کلیه مقدمات کار منجمله توسعه همه جانبه روابط کارگزاری بانکی و همچنین بسترسازی اقتصادی مناسب فراهم شود.

نرخ ارز پس از یکسان‌سازی باید به گونه‌ای باشد تا بتوانیم از آن دفاع کنیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، حسین یعقوبی میاب در خصوص تک نرخی شدن ارز تا 6 ماه آینده اظهار داشت: درمورد یکسان سازی نرخ ارز مطالعات خوبی صورت گرفته است و از ابتدا تا انتهای آن مدل سازی شده است که اقدامات اجرایی آن نیز در دست انجام است.

    وی تصریح کرد: 6 ماه زمان خوبی برای اجرایی کردن تک نرخی است اما برای این اقدام لازم است کلیه مقدمات کار از جمله توسعه همه جانبه روابط کارگزاری بانکی و همچنین بسترسازی اقتصادی مناسب فراهم شود.

    وی خاطرنشان کرد: مسلما باید مطالعات و بررسی‌ها به گونه‌ای باشد تا پس از انجام یکسان سازی بتوانیم در حفظ پایدار و بلندمدت نرخ ارز و ایجاد و توازن در فرایند عرضه و تقاضا موفق باشیم.

    یعقوبی میاب در پاسخ به این پرسش که آیا نرخ اعلامی شما حدود 3 هزار تومان خواهد بود یا خیر ؟ گفت: نرخ نهایی دقیقا مشخص نیست اما هدف ایجاد نقطه تعادلی بهای ارز به سمت پایین خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها