عصر خودرو

شنبه ۳ بهمن؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز شنبه ۹۴.۱۱.۰۳ در بازار برق بورس انرژی ۲,۱۴۳ مگاوات برق به ارزش ۱۷ میلیارد و ۴۸۷ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته کاهش ۳۲ درصدی را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، روند نزولی میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز شیب بیشتری به خود گرفت و کاهش 1 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت، مشاهده می‌شود؛ روند نزولی قیمت در انتهای دوره شیب بیشتری به خود گرفته و به زیر 340,000 ریال نفوذ کرده است.
    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، خریدارانی که در روز معاملاتی گذشته تأمین اعتبار شدند با توجه به محدودیت نقدینگی و تردید درمورد واریز بعدی اعتبارات، بسیار محتاطانه معاملات خود را انجام داده و با توجه به فزونی تقاضا و تمایل نیروگاه‌ها برای فروش، سعی می‌کنند خرید خود را به صورت خرد پلکانی انجام داده تا درصورت نزول بیشتر قیمت ها، از کاهش قیمت منتفع گردند. در بازار امروز بیشترین حجم معاملات مربوط به سررسیدهای نزدیک به ابطال بود.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13941115 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13941115 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت در ابتدای دوره کار خود را با روندی نزولی آغاز کرده و در اواسط دوره در محدوده 344,000 ریال به ثبات رسیده و در انتهای دوره باز هم روندی نزولی به خود گرفته و در محدوده 340,000 ریال قرار گرفته است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ روندی با ثبات در محدوده 368,000 ریال بوده است.
    در این نماد تا به امروز 221 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 29.10.1394 با 70 مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13931115 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها