عصر خودرو

گزارش «عصربازار» از قرارداد کنتورسازی:

اتاق اصناف قرارداد نداشتن با کنتورسازی را تکذیب نکرد

عصر بازار- پس از آن که رییس اتاق اصناف ایران به «عصربازار» خبر داد برای تجهیز پوزهای فروشگاهی با شرکتی قرارداد بسته نشده است، امروز اعلام شد که شرکت هوشمندسامانه باران به عنوان کارگزار اتاق اصناف با شرکت کنتورسازی قرارداد بسته است.

اتاق اصناف قرارداد نداشتن با کنتورسازی را تکذیب نکرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، شرکت کنتورسازی ایران «آکنتور» از اوایل دی ماه با شایعه قرارداد 600 میلیارد تومانی برای تجهیز واحدهای صنفی به صندوق های مکانیزه (فروش 201 هزار صندوق تا پایان سال) علاوه بر رشد قیمت سهام، تعدیل سود مثبت 433 درصدی اعلام کرد.

    پس از بسته شدن این نماد برای انجام عملیات تعدیل مثبت، سازمان بورس بازگشایی این نماد را به ارائه مدارک و مستندات درخواستی و ارائه پیش بینی قبل از ارسال و تهیه مدارک منوط کرد.
    گفتنی است شرکت کنتورسازی ایران، به طور مستقیم وارد قرارداد با اتاق اصناف نشده است، بلکه از طریق شرکت هوشمندسامانه باران که به تازگی تاسیس شده است، این اتفاق رخ داده است.

    در همین رابطه، علی فاضلی، رییس اتاق اصناف ایران روز پنجشنبه اول بهمن ماه سال جاری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری «عصربازار» اعلام کرد: هیچ شرکتی تا به امروز با اتاق اصناف ایران در باب صندوق های «پوز» فروشگاهی قرارداد نداشته است. هر گاه قرارداد امضا شد، اعلام می کنم.

    او در واکنش به درج اطلاعاتی درباره قرارداد طرح «باران» که مربوط به صندوق های فروشگاهی با شرکت کنتورسازی است، گفت: ما به دنبال تجهیز فروشگاه ها به صندوق های «پوز» هستیم. به شرکت ها فرصت داده شده است که وارد شوند و طرح های خود را ارائه دهند، اما تا به حال قراردادی بسته نشده است.

    پس از انتشار این گفت و گو، انتشار این خبر در فضای مجازی با استقبال زیادی مواجه شد و فعالان بازار سرمایه واکنش های زیادی نسبت به این خبر نشان دادند.
    حال امروز، رییس اتاق اصناف ایران در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا، صحبت های متناقض با آنچه به «عصربازار» گفته بود، بیان کرد.
    فاضلی در گفت و گو با ایرنا از تجهیز رایگان اصناف به صندوق مکانیزه فروش در قالب «طرح باران» خبر داد و گفت: این طرح در دهه فجر امسال عملیاتی می شود.
    او افزود: تجهیز اصناف به صندوق های مکانیزه فروش منافع اصناف و دولت را توامان در پی خواهد داشت و دریافت مالیات را عادلانه، شفاف و نظام مند خواهد کرد.
    رییس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: اجرای این طرح موجب خواهد شد تا شبکه تولید و توزیع کشور از تامین کنندگان و تولیدکنندگان تا آخرین حلقه زنجیره توزیع به صورت مستقیم با یکدیگر ارتباط داشته باشند، واسطه های غیر ضرور حذف شوند و کالا ارزانتر به دست مصرف کننده برسد.
    فاضلی تصریح کرد: با اجرای این پروژه بازرسی های صنوف مکانیزه شده و بخش قابل توجهی از هزینه های سخت افزاری بازرسی اصناف کسر خواهد شد.
    وی افزود: با اجرای این پروژه ملی، شبکه قاچاق به عنوان بزرگترین معضل پیش روی کشور قابل ردیابی و کنترل خواهد بود.
    رییس اتاق اصناف در خصوص چگونگی اجرای این پروژه گفت: اجرای این پروژه ملی با توجه به تمامی ملاحظات اتاق اصناف ایران به شرکت باران واگذار شده و این شرکت با توجه به تاکید اتاق مبنی بر تامین پوزها از منابع تولیدکنندگان معتبر داخلی، طی مناقصه ای از میان واجدین شرایط، با شرکت کنتورسازی ایران به توافق رسیده است.
    فاضلی در مورد مدل اجرایی طرح باران خاطرنشان کرد: تمامی صندوق های مکانیزه فروش به صورت رایگان به اصناف واگذار می شود و ما افتخار داریم تا در اجرای بزرگترین پروژه ساماندهی مالیاتی کشور که سالها معطل مانده است، پیش قدم شده و به دولت کمک کنیم.
    وی در خصوص مدل طرح باران در تامین اعتبار خرید صندوق های مکانیزه فروش گفت: مجری با استفاده از تشویق های قانونی و ارائه خدمات ارزش افزوده بار هزینه خرید صندوق فروشگاهی را از دوش اصناف قانونمند جامعه برداشته و علاوه بر آن زیرساخت های بسیار مناسبی را برای اتاق اصناف و دولت فراهم خواهد کرد.

    پس از انتشار این مصاحبه در خبرگزاری ایرنا، فاضلی در پاسخ به خبرنگار «عصر بازار» در خصوص عدم انطباق صحبت های روز پنجشنبه و شنبه گفت:
    شرکت هوشمندسامانه باران به عنوان کارگزار اتاق اصناف این قرارداد را پیگیری می کند و در واقع هیچ شرکتی با اتاق اصناف قرارداد مستقیم ندارد.

    در گزارش های بعدی جزییات قرارداد شرکت هوشمندسامانه باران با شرکت کنتورسازی ایران منتشر می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها