عصر خودرو

تداوم تقویت حجم و ارزش معاملات سهام

شاخص کل بورس در آستانه کانال ۶۷ هزار واحد ترمز کرد

عصر بازار- بورس تهران امروز با صف خریدهای سنگین و پایدار در گروه‌های معاملاتی رها شده از سایه سنگین تحریم‌ها بود امروز خودرویی‌ها و بانک‌ها در کنار صنایع تجهیزاتی و دارویی لیدرهای بازار سهام بودند.

شاخص کل بورس در آستانه کانال ۶۷ هزار واحد ترمز کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص قیمت کل و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز  شنبه 3 بهمن ماه 94، با افزایش 397 واحدی به رقم 66 هزار و 960 واحد رسید.

    شاخص کل هم‌وزن نیز با 163 واحد افزایش عدد 10 هزار و 761 واحد را تجربه کرد.

    شاخص سهام آزاد شناور اما با 1010 واحد افزایش به رقم 74 هزار و 590 واحد رسید.

    شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 452واحدی به عدد 46 هزار و 185 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 140 واحد کاهش به رقم 150 هزار و 360 واحد دست یافت.

    امروز همچنین شاخص کل فرابورس با رشد 8 واحدی عدد 827 واحد را به نمایش گذاشت.

    بر اساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شریکت بانک ملت با  85وجاتدئ، سرمایه‌گذاری غدیر با 52 واحد و بانک پاسارگاد با 51 واحد افزایش بالاترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

    در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت همراه اول با 69 واحد، معدنی و صنعتی چادرملو با 66 واحد و مخابرات ایران با 42 واحد کاهش، بالاترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به نام خود ثبت کردند.

    در پایان معاملات امروز بورس تهران ارزش معاملات این بازار در حالی به بیش از 538 میلیارد تومان رسید که در بازار نقدی ارزش معاملات سهام از 339 میلیارد و 883 میلیون تومان فراتر نرفت. این رقم حاصل دست به دست شدن 2میلیارد و 112 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 121 هزار و 665 نوبت داد و ستد بود.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های رینگ‌سازی مشهد، تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا، پالایش نفت بندرعباس، حق تقدم خرید سهام ایران خودرو، حق تقدم خرید سهام نیرو ترانس، تولیدی گرانیت بهسرام، سرمایه‌گذاری ارزش‌افرینان، بین‌المللی توسعه ساختمان، فروسیلیس، معادن بافق، فرآوری مواد معدنی ایران، معدنی دماوند، کربن ایران، لعاب ایران، فولاد خوزستان، سایپا، سرمایه‌گذاری توسعه صنایع سیمان، سیمان شمال، شیمی‌دارویی داروپخش، شهد ایران،‌تولیدی کاشی تک سرام، صنایع کاغذسازی کاوه،پارس سرام، آبسال ،‌ سیمان صوفیان، تکنوتار، سیمان خوزستان، صنایع لاستیکی سهند، گروه صنعتی ملی از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه اذربایجان، صنعتی بوتان، سیمان ارومیه، معدنی و صنعتی چادرملو، قند شیرین خراسان، بین‌المللی توسعه ساختمان و حق تقدم استفاده نشده سرمایه‌گذاری اعتلاء البرز بازگشایی شدند.

    بر اساس این گزارش،‌امروز معاملات کد به کد سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت بندرعباس با بیش از 10 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد و 274 میلیون تومان، بیمه رازی با 19.5 میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد و 950 میلیون تومان، اعتباری کوثر مرکزی با بیش از 30 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد و 697 میلیارد تومان پیگیری شد.

    در عین حال در بازار خرده‌فروشی سهام نیز امروز بازارگردانی سهام به ویژه در گروه خودرویی ها و بانک‌ها از سر گرفته شد این در حالی بود که در نماد معاملاتی صنایع مخابراتی بورس به دلیل تداوم انگیزه بازارگردانی سهام از سوی سهامدار عمده و در عین حال افزایش عرضه سهام از سوی برخی معامله‌گران در آستانه برگزاری مجامع شرکت‌های اغلب بازار دومی بورس و توقف نمادهای معاملاتی باعث شد، تا ترمز شاخص بورس در آستانه ورود به کانال 67 هزار واحدی کشیده شود.

    امروز در بورس تهران گروه خودرویی شاهد جابه‌جایی معاملات پرحجم سهام و شکل‌گیری صف‌خریدهای میلیونی و پایدار بود.

    در این گروه امروز در نماد معاملاتی «خاور» در حالی بیش  از 238 میلیون سهم به ارزش بیش از 22 میلیارد تومان در رنج مثبت قیمتی دست به دست شد که در پایان معاملات این روز بیش از صف خرید 23 میلیون سهمی خودنمایی می‌کرد.

    از نکات قابل تامل دیگر در بازار سهام سفارش چینی برخی کارگزاری‌ها در ساعت پس از معاملات رسمی بازار است.

    این اقدام‌ها در حالی صورت می‌گیرد که مطابق با قوانین بازار سرمایه چنانچه نیم ساعت قبل از معاملات فردا از سامانه معاملات کارگزاری‌ها حذف شوند، تخلف محسوب می‌شود.

    بر اساس این گزارش، به نظر می‌رسد، امروز بازارگردانهای سهام اندکی به دنبال نوسان گیری و ذخیره نوسان‌های قیمتی هستند.

    در میانه بازار امروز خبرهایی مبنی بر عدم موافقت رئیس اتاق اصناف با قرارداد نصب صندوق‌های فروشگاهی با شرکت کنتورسازی به گوش رسید.

    در عین حال امروز اعلام شد که بازار فرابورس خود را آماده یازدهمین عرضه سهام در روز چهارشنبه هفته جاری می‌کند، در این روز قرار است 10 درصد از سهام سرمایه‌گذاری سبحان از جمله شرکت‌های تابعه بنیاد شهید برای اولین‌بار عرضه و کشف قیمت شود.

    این شرکت در ماجرای اختلاس بنیاد شهید همواره محل مناقشه میان برخی نمایندگان مجلس و دولت بوده است.

    بنابر این گزارش، امروز در گروه‌ بیمه‌ای ها نیز با وجود بالا بودن نسبت قیمت بر درآمدی این گروه در مقایسه بر P/E کل بازار سهام شاهد تکاپوی برخی خریداران اغلب حقیقی برای جمع‌آوری سهام در حجم‌های کوچک بود.

    امروز همچنین در گروه بانک‌ها نیز شکل‌گیری صف خریدهای میلیونی در حالی سهامداران این گروه را به روزهای آینده امیدوار کرد که اغلب سهامداران حقوقی به دنبال عرضه تدریجی سهام در این گروه بودند.

    بر اساس این گزارش، بازار سهام امروز بازاری پرحجم و پویا بود که تلاش نوسانگیران برای شناسایی بازدهی کوتاه مدت در گروه‌های کوچک بورسی و برخوردار از سهام شناوری پایین و در عین حال افزایش انگیزه‌های بازارگردانی سهام از سوی صندوق‌های بزرگ سرمایه‌گذاری و بازار سازها باعث شد، تا شاخص بورس در آستانه عبور از کانال 66 هزار واحدی کمی استراحت کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها