عصر خودرو

جزئیات مصوبه کنگره آمریکا

خبرنگاران و تجار از دایره محدودیت آمریکا خارج شدند

عصر بازار- قانون اخیر کنگره آمریکا در مورد محدودیت رفت و آمد شهروندان ۳۸ کشوری که با آمریکا قانون لغو روادید داشته‌اند، در اجرا با تغییرات و استثنائاتی همراه شده است که بر اساس آن فعالان اقتصادی و تجاری که پس از اجرای برجام به ایران سفر کنند از این قانون مستثنا شده‌اند.

خبرنگاران و تجار از دایره محدودیت آمریکا خارج شدند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، آذر ماه امسال کنگره آمریکا قانونی را به تصویب رساند که شهروندان 38 کشوری که قانون لغو روادید با آمریکا داشته‌اند در صورتی که در پنج سال گذشته و همین طور در آینده به کشور‌های ایران، سوریه، عراق و سودان سفر کرده‌ باشند برای ورود به آمریکا باید مورد بررسی مجدد برای اخذ ویزا قرار بگیرند.

    قانونی که در این مدت نگرانی‌هایی را به خصوص در دوران پسابرجام که هیات‌های اقتصادی و تجاری زیادی از کشور‌های مختلف به ایران در رفت و آمد هستند، به وجود آورد و برخی عنوان کردند این قانون تاثیراتی را در رفت و آمد و سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در ایران ایجاد خواهد کرد.

    جزئیات قانون اخیر کنگره آمریکا
    اما به نظر می‌رسد دولت آمریکا قصد دارد در اجرای این قانون، استثنائاتی را برای برخی گروه‌ها قائل شود تا شامل این قانون نشوند و نیاز به دریافت مجدد ویزا نداشته باشند.

    در این خصوص محمد لاهوتی - رییس کنفدراسیون صادرات -  ضمن تایید این موضوع اظهار کرد که در این قانون استثنائاتی برای چند گروه از جمله خبرنگاران، تجار و افرادی که برای کار‌های انسان‌دوستانه سفر کرده باشند، در نظر گرفته شده که شامل محدودیت نمی‌شوند.

    رییس کنفدراسیون صادرات گفت: البته این تبصره شامل کسانی می‌شود که پس از اجرایی شدن برجام به ایران سفر کرده باشند و کسانی که در پنج سال گذشته سفر کرده باشند باید برای رفتن به آمریکا ویزا دریافت کنند.

    لاهوتی اضافه کرد: به نظر می‌رسد تصویب این قانون مشکلاتی را برای اروپایی‌ها به وجود آورده است و برای همین آن‌ 38 کشور نسبت به این قانون موضع گرفتند و نسبت به آن اعتراض کردند؛ برای همین آمریکا به نوعی به دنبال رفع مشکلات در این قانون است. اما با این حال رسیدگی به این موضوع زمان‌بر خواهد بود و می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند، چرا که افراد باید اثبات کنند که به چه هدفی قصد سفر دارند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها