عصر خودرو

آخر هفته ای دلچسب در بازارهای جهانی

عصر بازار- بازارهای جهانی در آخرین روز معاملاتی هفته، بهترین و شیرین ترین معاملات را در سال ۲۰۱۶ میلادی به ثبت رساندند.

آخر هفته ای دلچسب در بازارهای جهانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در بازارهای آمریکا، افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی منجر به رشد شاخص ها در این کشور شد در حالی که تلاش بانک های مرکزی برای اعمال محرک های مالی جدید، موجب بازگشت اعتماد سرمایه گذاران به بازارهای سهام شد.

    در این بازارها، شاخص نزدک، با رشد 2.3 درصدی همراه شد در حالی که قیمت سهام شرکت اپل رشد 5.3 درصدی داشت، سهام فیس بوک 1.08 درصد مثبت شد و شرکت آلفابت به عنوان مادر شرکت گوگل با رشد 2.6 درصدی قیمت سهام معاملات را خاتمه داد.

    در ادامه، شاخص نزدک در این کشور رشد 3.5 درصدی داشت و شاخص داوجونز نیز 1.3 درصد مثبت شد در حالی که شاخص اس اند پی در این کشور با رشد 2.03 درصدی مواجه شد.

    اما در بازار آسیا، افزایش شاخص ها به حدی چشمگیر بود که موجب رشد شاخص های اروپایی شد.

    در این بازار هم، شاخص نیکی ژاپن با رشد عجیب 5.8 درصدی همراه شد در حالی که بانک مرکزی این کشور حمایت خود را از بازار سرمایه اعلام کرد و سرمایه گذاران هم دوباره به این بازار امیدوار شدند.

    تلاش بانک مرکزی ژاپن برای اجرای برنامه های محرک اقتصادی در این کشور موجب شد شاخص نیکی بیشترین میزان رشد را نسبت به 9 سپتامبر(18 شهریور 94) به ثبت برساند.

    شاخص شانگهای چین هم رشد 1.2 درصدی داشت در حالی که در هنگ کنگ، شاخص اصلی بورس این کشور توانست با افزایش 2.9 درصدی مواجه شود.

    در استرالیا نیز شاخص اس اند پی رشد 1.07 درصدی داشت و بورس کره جنوبی هم با رشد 2.1 درصدی شاخص اصلی معاملات را به پایان رساند.

    اما در بازارهای اروپایی، شاخص استاکس رشد 3 درصدی داشت و تمامی صنایع موجود در این بازارها را با روند رو به رشد همراه کرد.

    سهام شرکت های نفتی در پی برودت هوا در آمریکا و اروپا با روند مثبت مواجه شدند در حالی که قیمت نفت هم با روند صعودی بسیار زیادی آخرین روز معاملات را سپری کرد.

    در بازارهای اروپا، قیمت سهام شرکت نفت رویال داچ آلمان با رشد 5.2 درصدی رو به رو شد و شرکت توتال فرانسه هم رشد 4.3 درصدی قیمت سهام را نظاره گر شد.

    شرکت استات اویل نروژ با افزایش 8.3 درصدی قیمت سهام رو به رو شد .

    در بازار بریتانیا، شاخص فوتسی بورس لندن با رشد 2.1 درصدی رو به رو شد، در آلمان، شاخص داکس افزایش 1.9 درصدی داشت و در فرانسه، شاخص کک  رشد 3.1 درصدی را تجربه کرد.

    اما در بازارهای کالایی، قیمت نفت به دلیل سرمای شدید در اروپا و آمریکا با افزایش تقاضا و رشد قیمت مواجه شد و هر بشکه از نفت خام برنت دریای شمال را با افزایش 8 درصدی به 31 دلار و 60 سنت رساند. در حالی که بیشترین میزان قیمت این کالا از ماه آگوست (مرداد) تا به حال به ثبت رسیده است.

    اما قیمت نفت WTI با رشد 8.1 درصدی به هر بشکه 31 دلار و 93 سنت رسید و قیمت جهانی طلا هم با کاهش 0.02 درصدی به هر اونس 1 هزار و 98 دلار معامله شد .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها