عصر خودرو

مشاور امور اقتصادی استانداری هرمزگان:

حجم مبادلات ایران و عمان به ۵ میلیارد دلار می‌رسد

عصر بازار- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری هرمزگان با بیان اینکه حجم مبادلات کنونی سالیانه ایران با عمان ۸۷۰میلیون دلار است گفت: پیش بینی شده این رقم در ۵ سال آینده به ۵ میلیارد دلار افزایش یابد.

حجم مبادلات ایران و عمان به ۵ میلیارد دلار می‌رسد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، عباس شیرخانلو  با اشاره به روابط دیرینه فرهنگی و تبادلات تجاری و اقتصادی ایران با کشور عمان اظهارداشت: کشور عمان با توجه به ظرفیت‌های موجود، موقعیت جغرافیایی و همچنین دسترسی به کشورهای جنوبی حاشیه خلیج فارس و آفریقا، می‌تواند بازارهای خوبی را برای صادرات کالاهای ایران ایجاد کند.

    وی در ادامه با اشاره به اهداف سفر استاندار و هیئت همراه به کشور عمان ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه‌های تنظیم شده در سال 87 بین کشور ایران و عمان، طرفین تعهداتی دارند و این سفر نیز در راستای عملیاتی کردن تفاهم‌نامه‌هاست.

    شیرخانلو، ارتقای جایگاه تجاری هر دو استان با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های هر دو استان به ویژه استان هرمزگان را از دیگر اهداف این سفر عنوان کرد.

    وی، حجم مبادلات سالیانه کشور ایران با عمان را 870 میلیون دلار عنوان کرد و تصریح کرد: پیش بینی شده این رقم در 5 سال آینده به 5 میلیارد دلار افزایش یابد.

    مشاور امور اقتصادی استاندار هرمزگان، این استان را دروازه ورودی و صادرات عمده کالا دانست و گفت: امید است بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های بخش صنعت، کشاورزی، توریستی از ظرفیت‌های استان مسندم بهره ببریم.

    شیرخانلو با اشاره به ظرفیت‌های استان هرمزگان و مسندم و افزایش توان دستگاه‌ها برای دستیابی سریع‌تر به اهداف اقتصادی ابرازداشت: تمام ظرفیت‌های اجرایی به لحاظ زیرساختی و فنی و همچنین نیروی انسانی آمادگی داریم، اما متاسفانه طی چندسال اخیر به دلیل تحریم‌ها، حجم معادلات تجاری کاهش یافت.

    وی ادامه داد: زیرساخت‌های بندری و گمرکی کشور ایران آمادگی دارد تا با حتی سه شیفت کار کردن حجم معادلات تجاری را افزایش دهند.

    مشاور امور اقتصادی استانداری هرمزگان در پایان گفت: در استان هرمزگان، چهار سیستم حمل و نقل؛ ریلی، جاده‌ای، هوایی و جاده‌ای وجود دارد که ارتباط مستقیمی در جاده ترانزیتی برای استان هرمزگان دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها