عصر خودرو

وزیر صمت تاکید کرد :

ضرورت تامین زیرساخت ها برای توسعه روابط تجاری ایران و عمان

فعالسازی ظرفیت ها و فرصت های تجاری دو کشور

عصر بازار- وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در همایش فرصت های تجاری و سرمایه گذاری مشترک ایران و عمان در محل اتاق ایران گفت: اراده دو کشور ایران و عمان بر توسعه روابط است و هیات تجاری عمان که الان در تهران حضور دارند، از ابتدای انقلاب اسلامی بزرگترین هیات اعزامی این کشور به ایران بوده است و نشانگر جدیت دو طرف در گسترش روابط است.

ضرورت تامین زیرساخت ها برای توسعه روابط تجاری ایران و عمان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از شاتا، رضا رحمانی افزود: جلسات مفیدی در چارچوب برنامه های هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های ایران و عمان تاکنون برگزار شده است و با توجه به تفاهمات انجام شده، می توان این اجلاس را نقطه عطفی در توسعه روابط دو کشور قلمداد نمود.

    وی ادامه داد: تفاهم نامه های امضا شده در راستای تسهیل مراودات تجاری دو کشور است و در حال حاضر موقعیت ترانزیتی دو ایران و عمان به عنوان یک ظرفیت قابل توجه برای تعمیق مناسبات و استفاده بهینه تر از فرصت های موجود، در صدر برنامه های همکاری مشترک قرار گرفته است.

    رحمانی خاطرنشان کرد: اراده مقامات عالی ایران و عمان بر این محور است که مبادلات تجاری دو کشور به سطح قابل قبولی، ارتقا یابد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در همایش فرصت های تجاری و سرمایه گذاری مشترک ایران و عمان در محل اتاق ایران تصریح کرد: تامین زیرساختها و تسهیل تبادلات مالی و مواردی از این دست، باعث استفاده مناسب تر از پتانسیل های مشترک سرمایه گذاری و افزایش مبادلات تجاری خواهد شد.

    رحمانی تاکید کرد: ما به عنوان دولت فقط تسهیل کننده روابط هستبم و مذاکرات با حضور بخش خصوصی و در چارچوب قراردادهای بلند مدت نهایی و اجرا شوند.

    رحمانی خاطرنشان کرد: در تولید و تامین بسیاری از کالاهای صنعتی، دانش بنیان، فناورانه و خدمات فنی و مهندسی ظرفیت های بسیار خوبی برای توسعه مراودات وجود دارد که توسعه این همکاری ها در دستور کار است.

    وی اعلام کرد: هم اکنون در کشورمان تعداد شرکتهای دانش بنیان و فناورانه از مرز 6 هزار شرکت فراتر رفته است.

    وزیر صمت تصریح کرد: بر روی صادرات و واردات کالاهای دارای استاندارد و با کیفیت تاکید داریم و بحث استاندارد را به جدیت دنبال می کنیم.

    رحمانی گفت: قانون حمایت از سرمایه گذاری خارجی به امضای وزیر اقتصاد و امور دارایی ایران رسیده است که برای تسهیل مراودات تجار و سرمایه گذاران عمانی مثمر ثمر است.

    وی افزود: در همین راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت از توسعه ارتباطات و گسترش روابط تجاری میان دو کشور با جدیت تمام حمایت می کند و پیگیری های لازم را جهت حصول نتیجه به عمل می آورد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو