عصر خودرو

وزیر صمت خبر داد:

افزایش پنج برابری تجارت ایران و عمان

عصر بازار- وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته میان ایران و عمان تجارت مشترک میان دو کشور پنج برابر خواهد شد.

افزایش پنج برابری تجارت ایران و عمان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، رضا رحمانی امروز در نشست مشترک با وزیر تجارت و صنایع عمان در اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: خوشبختانه در ماه‌های گذشته حجم تجارت میان دو کشور به حدود یک میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است، با این وجود، دو طرف معتقدند که ظرفیت‌های موجود برای همکاری میان ایران و عمان بسیار بالاتر از این عدد است. از این رو برنامه‌ریزی برای افزایش تجارت مشترک به بیش از پنج میلیارد دلار در سال نهایی شد.

    به گفته وی، ایران با اجرایی کردن قانون جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی به تجار بین‌المللی اعلام کرده که اصل و فرع سرمایه گذاری آن‌ها در ایران را تضمین می‌کند و در این زمینه سرمایه گذاران عمانی نیز از امکانات و تسهیلات دولت ایران بهره‌مند خواهند شد.

    وزیر صمت به اراده سیاسی و اقتصادی دو کشور برای افزایش همکاری‌ها اشاره کرد و گفت: امیدواریم در جریان مذاکراتی که در سفر اخیر هیات عمانی به تهران انجام شده، به زودی شاهد افزایش تبادلات تجاری میان دو کشور باشیم.

    همچنین وزیر تجارت و صنایع عمان نیز با اشاره به تبادلات یک میلیارد دلاری ایران و عمان در حوزه تجارت، اظهار کرد: هر چند این عدد نسبت به آمارهای سال‌های گذشته افزایشی قابل قبول را نشان می‌دهد اما با توجه به ظرفیت‌های دو کشور این عدد می‌تواند افزایش یابد.

    مسعود بن علی السنیدی اعلام کرد: حجم تجارت میان ایران و عمان در قیاس با دیگر کشورها همچنان پایین است و ما امیدواریم با توجه به افزایش پروازهای مستقیم میان دو کشور و گسترش حمل و نقل دریایی میان ایران و عمان تجارت بیش از این رشد کند.

    به گفته وی در ماه‌های گذشته هر دو کشور تسهیلاتی برای رفت و آمد تجار برقرار کرده‌اند که این موضوع به افزایش مذاکرات دو جانبه و رسیدن به توافقات جدید برای همکاری‌های اقتصادی منجر خواهد شد.

    برچسب ها