عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه:

قیمت دلار، شاخص بورس را بالا برد

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: افزایش قیمت دلار و استقبال از محصولات صنعتی در بورس کالا زمینه ادامه رشد شاخص بورس را فراهم کرد.

قیمت دلار، شاخص بورس را بالا برد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، شاخص کل در بازار بورس امروز (‌شنبه) پنج هزار و 96 واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم 327 هزار و 624 واحد رسید.

    براساس معاملات امروز بیش از سه میلیارد و 692 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 20 هزار و 332 میلیارد ریال داد و ستد شد.

    گروه فلزات اساسی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه 368 میلیون و 600 هزار برگه سهم به ارزش 2 هزار و 766 میلیارد ریال داد و ستد شد.

    توجه فعالان بازار به صنایع فلزی

    مهدی طحانی به علت رشد پنج هزار واحدی شاخص بورس پرداخت و بیان کرد: گزارش ماهانه تولید و فروش شرکت‌ها گزارش مثبتی است که این موضوع بر روند معاملات بورس تاثیرگذار بود.

    وی اظهار داشت: چشم انداز سودآوری سال آینده این شرکت‌ها با اعداد و ارقام بودجه‌ای که منتشر شده مطابقت دارد که همین مساله باعث افزایش اقبال بازار به سمت این صنایع بوده است.

    طحانی گفت: امروز صنایع فلزی در بازار سرمایه مورد توجه بازار قرار گرفت که علت آن ناشی از فروش خوبی بوده که این شرکت‌ها در بورس کالا داشتند.

    این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه شاخص بورس نزدیک به کانال 330 هزار واحد است، افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، شاخص در همین محدوده استراحتی را تجربه می‌کند اما در بلندمدت به طور حتم شاهد رشد شاخص بورس در بازار خواهیم بود.

    طحانی با بیان اینکه روند معاملات گروه بانک از گروه خودرو کاملا مجزا است، افزود: گروه بانک اکنون سودآور است و وضعیت آن نسبت به گذشته بهبود پیدا کرده، در حالی که گروه خودرو از وضعیت بدتری نسبت به قبل برخوردار شده است.

    این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه در کوتاه مدت گروه بانک با رشد خوبی همراه خواهد شد، گفت: امروز گروه بانک با روند معاملات مطلوبی همراه بود اما گروه خودرو صنعتی است که فقط به دلیل افزایش سرمایه با رشد همراه شده است.

    برچسب ها