عصر خودرو

عضو اتحادیه مرغداران:

قیمت هر کیلو مرغ به ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان رسید

عصر بازار- حجت گفت:با توجه به کاهش شدید تقاضا برای جوجه ریزی از سوی مرغداران احتمال وجود دارد که قیمت مرغ تا پایان هفته روند صعودی داشته باشد.

قیمت هر کیلو مرغ به ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه قیمت مرغ نسبت به هفته گذشته تغییر محسوسی نداشته است، اظهار کرد: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 8 هزار و 500 تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها 12 هزار و 200 تومان است.

    وی افزود: با توجه به کاهش شدید تقاضا برای جوجه ریزی از سوی مرغداران احتمال وجود دارد که قیمت مرغ تا پایان هفته روند صعودی داشته باشد.

    حجت با اشاره به اینکه قیمت مرغ از فردا با روند افزایشی در بازار روبرو خواهد شد، بیان کرد: با توجه به کششی که برای بازار مصرفی ایجاد شده است، پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ 200 تا 300 تومان در بازار افزایش یابد.

    عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی متوسط قیمت نقدی هر قطعه جوجه یکروزه را 3 هزار و 500 تا 3 هزار و 700 تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که قیمت جوجه یکروزه به صورت پرداخت غیر نقدی و مدت دار به 4 هزار تومان می‌رسد، در حالیکه بنابر مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت منطقی هر قطعه جوجه یکروزه 2 هزار و 500 تا 2 هزار و 700 تومان است.

    وی ادامه داد: اگر چه تولید کنندگان جوجه یک روزه ازدیاد تقاضا برای جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری را دلیل نوسان قیمت جوجه در بازار مطرح می‌کنند از این رو اگر این نرخ مورد تایید مسئولان دولتی است همواره تقاضا داریم که در ایام پایانی سال هم نوسان قیمت مرغ را به سبب کشش بازار بپذیرند.

    به گفته حجت، در شرایط فعلی روزانه صنعت مرغ گوشتی 9 میلیارد تومان از ناحیه فروش مرغ متضرر است یا این میزان نقدینگی از صنعت خارج می‌شود که جبران آن امکان پذیر نیست.

    وی با اشاره به اینکه روزانه حدود 6 هزار تن مرغ در حال عرضه به بازار است، بیان کرد: با توجه به اختلاف معنادار قیمت مرغ با نرخ تمام شده تولید به طور متوسط مرغداران ماهانه 27 میلیارد تومان زیان می‌کنند که انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر تدابیری برای این موضوع اندیشیده شود.

    این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی نسبت به هفته‌های گذشته تغییری نداشته است، تصریح کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو ذرت در بنادر 1 هزار و 350 تومان و در انبار‌های استانی 1 هزار و 600 تومان و همچنین کنجاله سویا در انبار‌های استانی از 2 هزار و 350 تومان تا 2 هزار و 700 تومان بسته به کیفیت عرضه می‌شود و این در حالی است که قیمت ذرت همانند ماه‌های گذشت در بازار آزاد با نوسانات جزئی 1 هزار و 800 تومان برای تولید کننده تمام می‌شود، اما به سبب عرضه کافی این نهاد از سوی شرکت پشتیبانی امور دام مشکل خاصی برای تامین در بازار وجود ندارد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو