عصر خودرو

سخنگوی دولت:

دلار ۴۲۰۰ تومانی در لایحه بودجه سال ۹۹ به ۴۵۰۰ تومان افزایش یافت

عصر بازار- سخنگوی دولت از پیش بینی ۱۰.۵ میلیارد دلار ارز دولتی با نرخ ۴۵۰۰ تومان برای کالاهای اساسی در لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور خبر داد.

دلار ۴۲۰۰ تومانی در لایحه بودجه سال ۹۹ به ۴۵۰۰ تومان افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، علی ربیعی در حاشیه نشست روز چهارشنبه دولت در جمع خبرنگاران خبر داده که دولت نرخ دلار 4200 تومانی را در لایحه بودجه سال آینده کل کشور به 4500 تومان افزایش داده است.

    به گفته ربیعی، سقف بودجه 480 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده و همچون سال جاری برای تامین کالاهای اساسی ارز دولتی اختصاص یافته است که در این راستا مقرر شده برای سال آینده 10.5 میلیارد دلار ارز با نرخ 4500 تومان (افزایش 300 تومانی نسبت به سال 98) اختصاص یابد.

    به این ترتیب دولت دوازدهم که در اردیبهشت ماه سال 97 در تصمیمی که منجر به حیرت کارشناسان شد، نرخ ارز دولتی را 4200 تومان تعیین کرده بود، قصد دارد از ابتدای سال 99 یعنی 22 ماه پس از حکمرانی دلار 4200 تومانی، این نرخ را 300 تومان تعدیل کرده و به 4500 تومان افزایش دهد.

    به گفته ربیعی، همچنین در لایحه بودجه 99 افزایش معافیت مالیاتی کارمندان از 2 میلیون و 750 هزار تومان به 3 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

    30 میلیارد دلار نیز برای فاینانس تامین مالی خارجی طرح های بخش خصوصی و دولتی و تعاونی در لایحه بودجه سال آینده در نظر گرفته است.

    همچنین در لایحه بودجه سال بعد، 60 هزار میلیارد تومان برای بودجه عمرانی پیش بینی شده است.

    یک میلیارد دلار برای تامین مالی تجهیزات و کارگاه های دانشگاه ها و 15 هزار میلیارد ریال برای گازرسانی روستاها و طرح های نیمه تمام در نظر گرفته شده است.

    با هماهنگی وزارت نفت نیز 100 هزار کلاس در بودجه مجهز به گرمایش بی خطر خواهند شد.

    همچنین همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و نیروهای مسلح نیز در لایحه بودجه سال 99 پایدار شده است.

     

    برچسب ها