عصر خودرو

رئیس دفتر رئیس جمهور:

سال آینده بودجه زیارت نداریم

عصر بازار- رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به مشکلات کشور، گفت: سال آینده نیز مانند امسال هیچ بودجه‌ای برای بحث زیارت نداریم.

سال آینده بودجه زیارت نداریم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، محمود واعظی امشب در کارگروه ملی زیارت که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با تاکید بر ارائه مصوبات عملیاتی در این کارگروه، اظهار کرد: این جلسات زمانی ارزش دارد که تصمیمات گرفته شده تا جلسه بعدی اجرایی شده باشد، بنابراین مصوباتی باید ارائه شود که قابلیت اجرا داشته باشد.

    رئیس دفتر رئیس جمهور لازمه عملیاتی شدن مصوبات را ارائه درست مصوبات عنوان کرد و افزود: نباید در جلسات آرزوهای خودمان را به‌عنوان پیشنهاد مطرح کنیم و باید آنچه می‌تواند عملیاتی شود را عنوان کرد.

    وی با اشاره به بودجه سال 99 اظهار کرد: بودجه 99 وضعیت بهتری از بودجه 98 ندارد، چراکه شرایط فروش نفت تغییری نکرده است‌‌.

    واعظی با تاکید بر توجه دولت به شرایط کلی کشور، افزود: دولت تمام تلاش خود را می‌کند تا در این شرایط، حقوق کارمندان، بازنشستگان و یارانه مردم را به‌موقع پرداخت کند.

    رئیس دفتر رئیس جمهور به بودجه زیارت اشاره کرد و گفت: سال آینده نیز مانند امسال هیچ بودجه‌ای برای بحث زیارت نداریم.

    وی با اشاره به اولویت کاری دولت در اتمام طرح‌های بالای 85 درصد، اضافه کرد: در حال حاضر وضعیت بودجه به‌گونه‌ای نیست که بتوان از این نوع ردیف‌ها تخصیص داد و تا زمانی که فروش نفت بهبود نیابد، باید طبق همین روال پیش برویم.

    واعظی متذکر شد: درست است که در بودجه با مشکلاتی مواجه هستیم، اما تمام مشکلات بودجه نیست و ما آنچه مربوط به مجوز و روان‌سازی است در اختیار استان‌ها قرار می‌دهیم، همچنین در بحث بودجه مکان‌های زیارتی طبق روال گذشته که این بناها توسط خیرین ساخته شده است باید از خیرین استفاده کرد.

    رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر لزوم دقت در طرح پیشنهادات در این گونه جلسات، افزود: باید مبنایی جهت طرح مسائل در جلسات بعدی در نظر گرفت تا ضمن عملیاتی شدن مصوبات، اعضای کارگروه انگیزه بیشتری جهت شرکت در آن داشته باشند. 

    وی به وقفه ایجاد شده در تشکیل این جلسات اشاره کرد و افزود: در دولت دوازدهم معاونت اجرایی نداریم و دفتر ریاست جمهوری انجام این کارها را برعهده دارد، بنابراین برگزاری اینگونه جلسات نیازمند شیوه‌نامه و چهارچوبی مشخص است تا راهبردی مشخصی داشته باشیم و علاوه بر نظم‌دهی به این جلسات، تمام تصمیمات بر مبنای یک راهبرد مشخص انجام شود.

    واعظی پیشنهاد برگزاری هرباره این کارگروه در یکی از شهرهای مشهد، شیراز و قم را ارائه کرد و گفت: بهتر است جلسه بعدی در قم یا شیراز برگزار شود تا مسؤولان این شهرها نیز با حضور در این جلسات مشکلات خود را مطرح کنند.

    رئیس دفتر رئیس جمهور پیشنهاد عضویت شهرداران، مشهد، شیراز و قم را در این کارگروه عنوان کرد و افزود: فعالیت‌های این کارگروه نزدیک به فعالیت شهرداران است، بنابراین نیاز است که شهرداران این سه شهر مذهبی نیز در کارگروه ملی زیارت حضور داشته باشند.

    در ادامه پیشنهاد تخصیص 250میلیارد تومان بودجه مختص زیارت داده شد که وی در پاسخ گفت: سال آینده نیز مانند امسال هیچ بودجه‌ای برای بحث زیارت نداریم اما شخصا به دلیل عضویت در این کارگروه با این مصوبه موافقت می‌کنم.

    گفتنی است؛ در این جلسه پیشنهاداتی از جمله ایجاد شبکه ملی زیارت و گسترش آنتن‌دهی رادیو زیارت در کل کشور، ارائه شد.

    برچسب ها