عصر خودرو

یک مقام نفتی عربستان:

قیمت نفت در سال ۲۰۱۶ افزایش می‌یابد

عصر بازار- مدیر عامل شرکت نفت «آرامکو» عربستان گفت: علیرغم افزایش تولید نفت این کشور، بهای طلای سیاه تا پایان سال جاری میلادی بهبود می‌یابد.

قیمت نفت در سال ۲۰۱۶ افزایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، سعودی ها بر این باور هستند، قیمت نفت کمتر از 30 دلار در هر بشکه غیر منطقی است و پیش بینی کردند علیرغم افزایش تولید نفت این کشور، بهای طلای سیاه تا پایان سال جاری میلادی بهبود یابد.

    در همین حال، «خلید الفلیح» مدیر عامل شرکت نفت «آرامکو» عربستان در حاشیه مجمع اقتصاد جهانی در «داووس» سوئیس گفت: قیمت فعلی نفت دوامی نخواهد داشت، به دلیل اینکه این وضعیت شمار زیادی از تولید کنندگان کوچک نفت را با مشکلات مالی روبرو کرده است.

    همچنین وی خاطرنشان کرد: کاهش قیمت جهانی نفت از حد خود تجاوز کرده و مسلما افزایش می‌یابد و پیش بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری میلادی شاهد افزایش قیمت نفت باشیم.

    «خلید الفلیح» تصریح کرد: عربستان سعودی به عنوان بزرگ ترین صادر کننده نفت، به تنهایی اقدام به کاهش تولید نفت نمی‌کند تا بستر را برای رقبای خود هموار کند.

    بر همین اساس، مدیر عامل شرکت نفت «آرامکو» عربستان گفت: افزایش تولید نفت آمریکا در 5 سال اخیر کمک قابل توجهی را به اشباع بازار نفت کرده و این امر موجب کاهش 75 درصدی بهای طلای سیاه در یک سال و نیم اخیر شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها