عصر خودرو

برگشت رونق به دو کارخانه

حقوق مهرماه کارگران هپکو و آذرآب پرداخت شد

عصر بازار- استاندار استان مرکزی با بیان اینکه حقوق مهرماه دو کارخانه آذرآب و هپکو پرداخت شده است، گفت: از آن مهم‌تر برگشت رونق تولید به این دو کارخانه است.

حقوق مهرماه کارگران هپکو و آذرآب پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، سیدعلی آقازاده در پاسخ به این پرسش که آیا در پی جلساتی که برای دو کارخانه آذرآب و هپکو اراک برگزار شده بود، کارگران به حقوق خود رسیدند، گفت: حقوق مهرماه کارگران در دو کارخانه هپکو و آذرآب پرداخت شده و کارگران در هر کارخانه به اندازه یک ماه حقوق عقب‌افتاده دارند.

    وی در پاسخ به این پرسش که آیا تولید و کسب و کار در این دو کارخانه رونق گرفته است، گفت‌: بله، خوشبختانه در هر دو شرکت الان کار و تولید انجام می‌شود و رونق نسبی گرفته‌اند، اما شرایط مالکیت از نظر حقوقی در دو کارخانه تغییر نکرده است که باید سهام آنان به بخش خصوصی واگذار شود.

    آقازاده گفت:‌ پیشنهاد شده بود که سهام بانک کشاورزی در آذرآب به مپنا واگذار شود، اما این مذاکرات نتیجه‌ای نداده و از رفتار آنها معلوم است که تمایلی به خرید سهام بانک کشاورزی در آذرآب ندارند.

    استاندار استان مرکزی افزود: در آخرین جلسه‌ای که با حضور سه وزیر برگزار شد، قرار شد، سهام بانک کشاورزی که بیش از 31 درصد از سهام آذرآب در اختیار این بانک است، با شرایط خیلی شفاف و روشن از طریق بورس عرضه شود.

    وی در مورد اینکه چه زمانی سهام بانک کشاورزی در آذرآب در فرابورس عرضه می‌شود، گفت: بستگی به تشریفات و شرایط بورس دارد و بالاخره باید این سهام از طریق فرابورس به مردم واگذار شود، ولی قطعاًَ سهام بانک کشاورزی در آذرآب ظرف یک ماه آینده به صورت بلوکی در فرابورس عرضه می‌شود.

    آقازاده در مورد اینکه آیا خریدار برای سهام بلوکی آذرآب پیدا می‌شود، گفت:‌بله، در حال حاضر سه چهار مشتری این سهام بلوکی را می‌خواهند و اصرار ما بر این است که سهام مدیریتی در آذرآب به صورت بلوکی واگذار شود تا مشکلی در مدیریت حرفه‌ای این کارخانه ایجاد نشود.

    استاندار استان مرکزی در مورد هپکو نیز گفت: سهام عمده هپکو که حدود 60.72درصد است در اختیار سازمان خصوصی‌سازی است که باید سازوکار اجرایی آن برای اداره، ایجاد رونق تولید و واگذاری این سهام به بخش غیر دولتی انجام شود که باید از سازمان خصوصی‌سازی سؤال شود.

    وی در پاسخ به این پرسش که آیا دیگر واحدهای صنعتی در استان مرکزی مشکل ندارند، گفت: اخیراً شرکت واگن پارس را قرار است واگذار کنیم و شرکت مپنا اظهار تمایل کرده است که واگن‌پارس را بخرد و تحویل بگیرد و مقرر شده است اکثریت سهام واگن پارس به شرکت مپنا واگذار شود.

    برچسب ها