عصر خودرو

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار:

دهمین سبدگردان در بازار سرمایه مشغول به کار شد

عصر بازار- شرکت سبدگردان سرآمد بازار، مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار اخذ کرد.

دهمین سبدگردان در بازار سرمایه مشغول به کار شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، بر اساس این مجوز، شرکت سبدگردان سرآمد بازار دارای شمارۀ   ثبت 474850 و شناسۀ ملی 14005048711 نزد   مرجع  ثبت شرکت‌های   شهرستان تهران   و شمارۀ ثبت   11368 نزد     سازمان   بورس   و    اوراق    بهادار، مجاز   است با رعایت قوانین و مقررات   مربوطه   به  فعالیت "سبدگردانی "   مبادرت کند.

    بر اساس این گزارش، موسسه حسابرسی فریوران به عنوان امین شرکت سبدگردان سرآمد بازار فعالیت می کند.
    شرکت سبدگردان سرآمدبازار، دهمین شرکت سبدگردان بازار سرمایه است و اعتبار آن تا تاریخ 19 دی ماه 95 است.

    یادآور می شود، سبدگردان ها، شرکت‌هایی هستند که در قالب قراردادی مشخص و به‌ منظور کسب انتفاع برای سرمایه‌گذار معین تصمیم به خرید، فروش یا نگهداری اوراق بهادار، به نام سرمایه‌گذار می‌ کنند.

    بر اساس این گزارش، با توجه به قانون بازار اوراق بهادار (مصوب آذرماه 1384) و نیز تاکید قانون برنامه پنج‌ ساله پنجم توسعه، اشخاصی که اقدام به ارائۀ خدمات سبدگردانی می‌کنند باید دارای مجوز فعالیت مربوطه از سازمان بورس و اوراق بهادار باشند. در واقع هم تأسیس و هم فعالیت شرکت‌های سبدگردان و ارائۀ خدمات سبدگردانی منوط به دریافت مجوزهای لازم است.

    با شکل‌گیری این نهاد مالی جدید، هم زمینه مناسبی برای فعالان و متخصصان بازار سرمایه فراهم شده‌ است تا بتوانند با توجه به تجربه و تخصص خود امکان ارائه خدمات سبدگردانی را داشته ‌باشند و هم فرصت مناسبی برای افرادی است؛ که قصد سرمایه‌گذاری در حوزۀ بورس و اوراق بهادار را دارند اما فرصت و یا تخصص کافی برای ورود به این بازار را ندارند.

    با توجه به این‌ که هم اکنون بیش از 100 صندوق سرمایه‌گذاری دارای مجوز از سازمان بورس، در بازار اوراق بهادار فعالیت می‌ کنند، سرمایه‌ گذاران می‌ توانند بر اساس شرایط و نیاز خود، اقدام به سرمایه‌گذاری در هر کدام از صندوق‌ های سرمایه‌گذاری مذکور کنند و یا با انعقاد قرارداد سبد اختصاصی با هر کدام از شرکت‌های دارای مجوز فعالیت سبدگردانی، مدیریت دارایی اوراق بهادار خود را به افراد متخصص و با تجربه واگذار کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها