عصر خودرو

فولادگر:

تصویب "لایحه تجارت" اسناد تجاری را به روز و شفاف می‌کند

عصر بازار- رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی می‌گوید تصویب کتاب دوم لایحه تجارت موجب شفافیت، به روز شدن و استاندار شدن اسناد تجاری می‌شود.

تصویب "لایحه تجارت" اسناد تجاری را به روز و شفاف می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل44 قانون اساسی با اشاره به بررسی لایحه تجارت در صحن علنی مجلس، گفت: کتاب دوم لایحه تجارت درباره اسناد تجاری است که تصویب آن موجب شفافیت، به روز شدن و استاندار شدن اسناد تجاری می‌شود.

    نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه قانون تجارت به مسائل مربوط به برات، چک و سفته پرداخته اما در لایحه تجارت تمام موضوعات مربوط به اسناد تجاری براساس شرایط فعلی تجارت و ابزار و لوازم جدید به روز شده و شفاف می‌شود.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: قانون تجارت در لایحه تجارت به صورت محتوایی و شکلی تغییر کرده و متناسب با شرایط روز کشور و استفاده از الکترونیک و کسب و کارهای جدید شده است.

    فولادگر اظهار کرد: دو سوم پیشنهادات نمایندگان مربوط به برات، سفته و چک در صحن علنی تصویب شد که این امر نشان می دهد در صورتی که نمایندگان در مهلت قانونی پیشنهادات خود را ارائه دهند تمام آنها در صحن علنی بررسی می‌شود.

    رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل44 قانون اساسی ادامه داد: لایحه تجارت حدود 16 سال در مجلس مورد بررسی قرار گرفت و شورای نگهبان با بررسی آن به صورت اصل 85 که براساس آن مجلس می تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، مخالفت کرد در ادامه مجلس این لایحه را با حضور کارشناسان به دقت مورد بررسی قرار داد.

    برچسب ها