عصر خودرو

صبح امروز؛

نهادهای بزرگ کشور، نخستین فراصندوق بازار سرمایه را تاسیس کردند

عصر بازار- تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری و مشارکت در فراصندوق ستارگان میان ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، دانشگاه آزاد اسلامی، کمیته امداد امام خمینی و آستان قدس رضوی در آیین رونمایی و پذیره‌نویسی فراصندوق ستارگان به امضا رسید.

نهادهای بزرگ کشور، نخستین فراصندوق بازار سرمایه را تاسیس کردند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، در این مراسم، دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، مدیر عامل موسسه دانش بنیان برکت، مدیر عامل مخابرات ایران، مدیر عامل فرابورس ایران، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و مدیرعامل آستان قدس رضوی حضور یافتند و آیین رونمایی نخستین فراصندوق کشور در بازار سرمایه را به سرانجام رساندند.

    بر اساس این گزارش، سه عضو موسس این صندوق، مجموعه‌ های ستاد اجرایی حضرت امام (ره)، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

    در این مراسم، یاسر جلالی منش، مدیرعامل موسسه دانش‌بنیان برکت از ضرورت‌های شکل‌گیری Fund of Funds ستارگان در بازار سرمایه سخن گفت.

    وی در این خصوص بیان داشت: در سال 2018 سرمایه‌گذاری جسورانه در دنیا به رقم 275 میلیارد دلار رسید و این در حالی است که کل سرمایه ‌گذاری خطرپذیر در کشورمان کمتر از هزار میلیارد تومان است.

    وی ادامه داد: فراصندوق ستارگان با هدف سرمایه‌گذاری 650 میلیارد تومانی در صندوق‌های تخصصی مانند صندوق‌های جسورانه راه‌اندازی شده و تصمیم داریم در سال نخست، به سرمایه‌گذاری 1500 میلیاردتومانی در این صندوق‌ها دست یابیم.

    در ادامه دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست ‌جمهوری در آیین رونمایی از فراصندوق ستارگان با بیان اینکه برای تامین مالی دانش‌بنیان‌ها با محدودیت‌های زیادی در بحث سرمایه‌گذاری دولتی روبرو هستیم، گفت: محصول علمی حاصل سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی در پژوهش است نه سرمایه‌گذاری دولتی.

    وی بیان داشت: در تشکیل فراصندوق ستارگان نهادهای بزرگ کشور جمع شدند تا این صندوق شکل بگیرد و قدم بسیار ارزشمندی است تا بتوانیم بحث سرمایه‌گذاری در دانش‌بنیان‌ها را با همکاری بازار سرمایه به خوبی جلو ببریم. در این خصوص بازار سرمایه، سازمان بورس و دیگر نهادهای مرتبط زحمات بسیاری را متحمل شدند و باید در این زمینه تشکر ویژه ای از بازار سرمایه صورت بگیرد.

    در پایان مراسم، تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری و مشارکت در فراصندوق ستارگان میان ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، دانشگاه آزاد اسلامی، کمیته امداد امام خمینی و آستان قدس رضوی به امضا رسید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو