عصر خودرو

قیمت گوجه فرنگی در مسیر کاهش

عصر بازار- مدیر نظارت و بازرسی بر اصناف خراسان رضوی گفت: با ورود محموله‌های جدید گوجه فرنگی از بوشهر و جیرفت طی روزهای آینده عرضه این محصول افزایش یافته و قیمت آن در این استان روند نزولی خواهد یافت.

قیمت گوجه فرنگی در مسیر کاهش
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، امیر دلداری روز یکشنبه افزود: هم اکنون در میادین بار مشهد هر کیلو گرم گوجه فرنگی درجه یک هشت هزار تومان، هر کیلو گرم گوجه فرنگی درجه 2 پنج هزار تومان، هر کیلوگرم گوجه فرنگی ممتاز 10 تا 11 هزار تومان و هر کیلو گرم گوجه فرنگی گلخانه‌ای 12 تا 12 هزار و 500 تومان به فروش می‌رسد.

    وی ادامه داد: قیمت هر کیلو گرم گوجه فرنگی مینیاتوری نیز در میادین بار مشهد 37 هزار تومان است.

    وی گفت: سود قانونی در سطح خرده فروشی برای هر کیلو گرم گوجه فرنگی به صورت درهم 20 درصد و به صورت دستی 30 درصد است که به قیمت این محصول افزوده می‌شود.

    دلداری علت افزایش یکباره قیمت گوجه فرنگی طی چند هفته اخیر را کمبود عرضه این محصول در بازار دانست و افزود: استان‌های جنوبی کشور در این فصل، تامین کننده نیاز کل کشور به گوجه فرنگی هستند لذا به دلیل محدودیت در عرضه، قیمت این محصول در فصل سرما افزایش می‌یابد.

    وی با بیان اینکه با گران فروشان گوجه فرنگی در استان برخورد می‌شود ادامه داد: در این راستا دیروز پرونده تعزیراتی برای یکی از فروشگاه‌های شهر به دلیل گران فروشی گوجه فرنگی مینیاتوری تشکیل شد.

    وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه گران فروشی در عرضه گوجه فرنگی مراتب را از طریق شماره تلفن 31730 اطلاع داده یا به شماره 3000134124 پیامک ارسال کنند.

    برچسب ها