عصر خودرو

ایران جزو ۴ محدوده معدنی جذاب دنیا برای سرمایه‌گذاران

عصر بازار- مدیر اکتشاف ایمیدرو گفت: ایران جزو چهار محدوده معدنی بزرگ و جذاب دنیا است که کشورهای سرمایه‌گذار علاقه‌مند به اکتشاف معادن آن هستند.

ایران جزو ۴ محدوده معدنی جذاب دنیا برای سرمایه‌گذاران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایمیدرو، علی اصغرزاده با اعلام این مطلب افزود: در کشورهایی مثل ایران - که کار اکتشافی کمی صورت گرفته و میزان عمق اکتشافات قابل توجه نبوده- در صورت سرمایه‌گذاری و استمرار، می‌تواند فرصت‌های بسیار بزرگی برای اکتشاف ایجاد کند.

    وی ادامه داد: نتایج اولیه طرح اکتشافی گسترده ایمیدرو(حدود 250 هزار کیلومتر مربع) در سراسر کشور این نوید را می‌دهد که در آینده، معادن بزرگی در مقیاس مس سرچشمه، سرب و روی مهدی‌آباد و معادن بزرگ سنگ آهن را در کشور داشته باشیم.

    مدیر اکتشاف ایمیدرو درباره وضعیت اکتشاف در دنیا گفت: هزینه‌های اکتشاف در دنیا در سال 2014 از 30 به 15 میلیارد دلار کاهش یافته و نشان‌دهنده این است که بحران در بخش معدن و اکتشافات، ادامه‌دار است. اکنون کشورهایی همچون استرالیا، کانادا، آمریکا و آفریقای‌جنوبی جزو بزرگ‌ترین بازیگران صحنه اکتشاف هستند و به طور مستمر فعالیت‌های اکتشافی انجام می‌دهند و طی سال‌های اخیر نیز کشورهای آمریکای لاتین و چین به این مجموعه پیوسته‌اند.

    وی ادامه داد: کشورهایی که کار اکتشافی مستمر انجام می‌دهند، به نتایج مطلوبی دست یافته‌اند و بیشتر معادن بزرگ اکتشاف شده دنیا هم طی 40 سال اخیر توسط همین کشورها صورت گرفته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها