عصر خودرو

رشد چشمگیر حجم و ارزش فروش در گزارش ۶ماهه «پتایر»

عصر بازار- شرکت تولیدی ایران تایر در صورت های مالی ۶ماهه، فروش خود را نسبت به دوره ۳ماهه با رشد چشمگیر حجم و ارزش منتشر کرد و از تحقق ۴۷درصدی اهداف پیش بینی شده خود خبر داد.

رشد چشمگیر حجم و ارزش فروش در گزارش ۶ماهه «پتایر»
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، شرکت تولیدی ایران تایر در اطلاعات و صورت های مالی 6ماهه منتهی به 31شهریور1398، فروش خود را نسبت به دوره 3ماهه با رشد چشمگیر حجم و ارزش منتشر کرد. این شرکت در دوره 3ماهه 3هزار و 740تن انواع تایر به مبلغ 709میلیارد و 535میلیون ریال فروخته است اما در دوره 6ماهه حجم فروش آن از ابتدای دوره مالی به 11هزار و 310تن تایر و به مبلغ 2هزار و 509میلیارد و 606میلیون ریال رسیده است.

    این شرکت برای دوره مالی 6ماهه سود یک هزار و 292ریالی محقق ساخته است. در این گزارش سود خالص را 370میلیارد ریال، سود عملیاتی را 421میلیارد ریال و سود انباشته را 366میلیارد ریال منتشر کرد.

    «پتایر» در تشریح اهداف و برنامه های راهبردی خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرد که شرکت در 6ماهه اول سال جاری توانسته 47درصد از اهداف پیش بینی شده تولید و فروش خود را محقق کند، شایان ذکر است؛ پیش بینی سالیانه شرکت 24هزار تن است.

    این شرکت در خصوص منابع تامین مالی شرکت در پایان دوره اعلام کرده که در صورتی که در 6ماهه دوم تسهیلات خرید دین اخذ شود، مانده تسهیلات افزایش خواهد یافت در غیر این صورت با توجه به پرداخت ماهانه اقساط بانک ملی و تسهیلات خرید دین قبلی، مانده تسهیلات کاهش خواهد یافت.

    گفتنی است؛ شرکت حد اعتباری تسهیلات خرید دین به مبلغ 400میلیارد ریال نزد سیستم بانکی ایجاد کرده که در مواقع مورد نیاز جهت تامین مواد اولیه از آن استفاده خواهد کرد.

    شرکت تولیدی ایران تایر در حال پیگیری مستمر پروژه مهدی شهر سمنان است. همچنین افزایش ذخیره موجودی مواد اولیه، کاهش درصد ضایعات و خرید دانش فنی جهت محصولات جدید را در دستور کار خود دارد.

    برچسب ها