عصر خودرو

معاون نعمت‌زاده اعلام کرد:

معدن آماده حضور سرمایه‌گذاران خارجی در پسابرجام

عصر بازار- معاون وزیر صنعت گفت: بخش معادن ایران فرصت مناسبی برای حضور همه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است و ما از آن حمایت کامل می‌کنیم.

معدن آماده حضور سرمایه‌گذاران خارجی در پسابرجام
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، جعفر سرقینی گفت: بخش معادن ایران فرصت مناسبی برای حضور همه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است و ما از آن حمایت کامل می‌کنیم؛ ضمن اینکه در بخش اکتشاف نیز برای حضور شرکتهای خارجی منعی وجود ندارد و می‌توانند در این بخش فعالیت نمایند.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در کشورهای دیگر عمده سرمایه گذاریها در معادن بزرگ مقیاس صورت می گیرد اما عمده معادن کشور ما کوچک مقیاس می باشند. برای رسیدن به معادن بزرگ مقیاس سعی کرده ایم مقیاس کارهای اکتشافی را بالاتر ببریم. در گذشته حداکثر وسعت محدوده اکتشافی 250 کیلومتر مربع بوده ولی در شرایط فعلی با تعریف پهنه ها مقیاس را بالاتر برده ایم و محدوده ها وسیع تر شده تا عملیات اکتشافی روی آنها انجام و با رسیدن به محدوده های امیدوار کننده و ذخایر مواد معدنی، محدوده ها کوچکتر می شود و پروانه اکتشاف برای آن ها صادر می شود.

    وی تصریح کرد: با تهیه اطلاعات پایه توسط سازمان زمین شناسی کشور آن را در اختیار شرکتهای معدنی قرارمی دهیم و عملا ریسک کارهای اکتشافی در کشور را پایین می آوریم.

    سرقینی تصریح کرد: از سال 1392 سازمان زمین شناسی کشورعملیات ژئو فیزیک هوایی را سرعت داده است و طی 9 ماهه امسال نزدیک به 150 هزار کیلومتر خطی عملیات ژئو فیزیکی را به انجام رسانده و این در حالی است که طی 10 سال مننهی به سال 1392 کلا 220 هزار کیلومتر خطی ژئو فیزیک هوایی صورت گرفته بود.

    وی گفت: وزارت متبوع اخیرا اقدام به آزادسازی 17 هزارمحدوده اکتشافی بلوکه شده نموده و از اول دی ماه امسال از طریق سیستم کاداستر، که یک فضای مجازی است محدوده‌های آزاد شده معدنی را به مردم عرضه نموده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها