عصر خودرو

رئیس دیوان محاسبات تشریح کرد:

آخرین وضعیت پرونده واگذاری ۳ شرکت

عصر بازار- رئیس دیوان محاسبات کشور درباره سرانجام بررسی سه پرونده کشت و صنعت مغان، پالایشگاه کرمانشاه و ماشین‌سازی تبریز توضیحاتی را ارائه داد.

آخرین وضعیت پرونده واگذاری ۳ شرکت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، عادل آذر در یک برنامه تلویزیونی به برخی پرونده‌های مطرح در حوزه خصوصی‌سازی اشاره کرد و گفت: کشت و صنعت مغان یکی از این پرونده‌ها است که در دیوان محاسبات مطرح بوده و تا دو ماه آینده رأی آن صادر می‌شود.

    رئیس دیوان محاسبات کشور افزود: درباره پالایشگاه کرمانشاه نیز به این نتیجه رسیده‌ایم که اهلیت در واگذاری آن رعایت نشده و پرونده ماشین‌سازی تبریز هم در دست بررسی است.

    وی در پاسخ به این پرسش که آیا این پرونده‌ها در بازداشت رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی تاثیر داشته یا خیر، تصریح کرد: این پرونده‌ها در بازداشت ایشان بی‌تاثیر نبوده است.

    رئیس دیوان محاسبات همچنین درباره نحوه اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان عنوان کرد: شرکت‌های دولتی همواره یکی از حیاط خلوت‌هایی بوده‌اند که افراد بعد از بازنشستگی از بخش دولتی، مجددا در این بخش‌ها مشغول به کار می‌شدند، لذا چنین قانونی در مجلس تصویب شد.

    آذر افزود: در بخش‌هایی که دولتی هستند، تقریبا با اطمینان می‌توان گفت که افراد به کار برنگشته‌اند، اما در برخی بخش‌ها در تعریف دولتی بودن دستگاه مشکل داریم که صندوق‌ها از جمله صندوق بازنشستگی کشوری، یکی از این بخش‌ها هستند.

    برچسب ها