عصر خودرو

تعدیل حرکت منفی بورس

عصر بازار: بورس اوراق بهادار تهران پس از دو روز افت نزدیک به یک درصدی شاهد بهبود شرایط بود به گونه‌ای که شاخص تنها با افت ۷۲/ ۹۷ واحد مواجه شد.

تعدیل حرکت منفی بورس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، در بازار دیروز معامله‌گران در شرایطی فعالیت خود را شروع کردند که صدور قطعنامه شورای امنیت آخرین تردیدها در مورد توافق وین را از میان برده و مساله لغو تحریم‌های اقتصادی را در آینده‌ای نزدیک قطعی کرده است. از این رو معامله‌گران دیروز با شرایط بهتری به لحاظ روانی فعالیت خود را شروع کردند که به جمع‌آوری صف‌های فروش به ویژه در نمادهای خودرویی منجر شد.

    این بهبود شرایط بازار به امیدواری معامله‌گران برای روزهای آینده منجر شد هر‌چند به دلیل ترافیک مجامع و توقف گسترده نمادهای بازار حرکت عمده بازار روز شنبه و در شروع هفته آینده رقم خواهد خورد. در بازار دیروز شاخص با افت 97واحدی معادل 14/ 0 درصد در نهایت در رقم 68 هزار و50 واحد متوقف شد تا همچنان در معرض سقوط به زیر کف 68هزار واحدی قرار داشته باشد.
    در بازار دیروز ترافیک مجامع به اوج رسیده و اکثر نمادهای عمده بازار درگیر مجامع بودند.

    در گروه بانکی دیروز در حالی که بانک‌های عمده‌ای نظیر تجارت درگیر برگزاری مجمع بودند خبرهای سیاسی در مورد لغو تحریم‌ها کفه ارزندگی سهام بانکی را افزایش داد. انتظار می‌رود با لغو تحریم‌ها هزینه تامین مالی بانک‌ها به شدت کاهش یافته و کارمزدهای ارزی بانک‌ها جهشی را شاهد باشند.
    در گروه سیمانی، شرکت سیمان شاهرود دیروز در نامه‌ای به سازمان بورس درباره پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی 94 توضیح داد.

    علی‌اصغر گرشاسبی، مدیر‌عامل شرکت سیمان شاهرود اعلام کرده بود: باتوجه به انتشار پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند 94 در 25 تیر 94، میانگین نرخ فروش داخلی براساس عملکرد واقعی 3 ماهه به میزان 15 درصد کمتر از میانگین نرخ پیش‌بینی فروش سالانه و به میزان 31درصد کمتر از نرخ مصوب انجمن صنفی کارکنان صنعت سیمان است.

    همچنین میزان پوشش هزینه‌های مالی براساس عملکرد واقعی 3 ماهه به میزان 36 درصد پیش بینی سال مالی 94 است. با توجه به موارد اشاره شده سود ناخالص، سود عملیاتی و سود خالص در عملکرد 3 ماهه به ترتیب همراه با پوشش 17، 16 و 11 درصدی بوده‌‌اند که به نظر می‌رسد پیش‌بینی سود هر سهم آن شرکت نیاز به اصلاح و بازنگری دارد.
    در بازار دیروز در گروه خودرویی برخورد شدید عرضه و تقاضا در نماد پارس خودرو به معامله نزدیک به دو درصد سهام شرکت منجر شد.

    در گروه ساختمانی دیروز مجموعه سرمایه‌گذاری ساختمان به دلیل کاهش سود تقسیمی بانک اقتصاد نوین با تعدیل منفی مواجه شد. تقسیم سود کم بانک اقتصاد نوین موجب شد تا سود 39 ریالی هر سهم شرکت نوسازی‌ و ساختمان‌ تهران‌ به 26 ریال تغییر کند و سود 148 ریالی سرمایه‌گذاری ساختمان به 68 ریال برسد.

    در گروه واسطه گری مالی دیروز تدبیرگران فارس و خوزستان با تقسیم سود 270ریالی مواجه شد.
    در گروه فلزی آلومینیوم ایران رای به تقسیم سود 1200 ریال داد.

    در گروه معدنی، آخرین قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد وارداتی به چین با 75 سنت کاهش به 50 دلار در هر تن خشک سی‌اف‌آر رسیده است. پیش‌بینی افت بیشتر تولید فولادسازان چینی تمایل به خرید را راکد‌تر و جو بازار سنگ‌آهن را منفی‌تر کرد. اغلب کارخانه‌ها برای خرید سنگ‌آهن تردید دارند چون نگران وضعیت بازار خود در کوتاه‌مدت هستند.

    به گزارش «ایفنا»، فعالان بازار اظهار کردند فولادسازان چینی در حال حاضر برای تولید هر تن فولاد 32 دلار ضرر می‌دهند از این رو خرید سنگ آهن منطقی نیست. در گروه تجهیزات دیروز مهندسی ساختمانی تاسیسات راه‌آهن رای به تقسیم 400ریالی داد.  در مجموع بازار دیروز بازاری رو به تعادل بود که در آن ارزش معاملات در بورس به 85میلیارد تومان و در فرابورس به 77میلیارد تومان رسید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو