عصر خودرو

نفت ۲۸ دلاری ماند

عصر بازار- بهای نفت در بازار‌های جهانی در معاملات امروز چهارشنبه مجددا کاهش یافت.

نفت ۲۸ دلاری ماند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بهای نفت در بازارهای جهانی در معاملات امروز(چهارشنبه) مجددا کاهش یافت و نفت آمریکا به دلیل نگرانیها درباره اشباع بازار جهانی نفت به پایین ‌ترین سطح از سپتامبر 2003 و کمتر از 28 دلار در هر بشکه رسید.

    این کاهش قیمت در شرایطی است که آژانس بین‌المللی انرژی که به کشورهای صنعتی مصرف‌کننده نفت در خصوص سیاستگذاری انرژی مشاوره می‌دهد، هشدار داد که بازار نفت ممکن است بیش از پیش در مازاد عرضه غرق شود.

    نفت سبک آمریکا با 46 سنت کاهش 28 دلار در هر بشکه داد ‌و ستد شد، این در حالی است که نفت آمریکا در معاملات قبلی امروز تا 27 دلار و 92 سنت (پایین‌ترین سطح از سپتامبر 2003) پایین آمد.

    نفت برنت دریای شمال نیز با 19 سنت کاهش قیمت به 28 دلار و 57 سنت در هر بشکه رسید که پایین‌ترین سطح 12 سال اخیر محسوب می‌شود.

    جاناتان بارات، تحلیلگر نفتی در سیدنی می‌گوید: قیمت نفت در سطحی است که کشورهای اوپک همگی با مشکل مواجه شده‌اند. آنها نفت را برای جریان نقدینگی می‌فروشند نه کسب سود.

    وی گفت: تولید‌کنندگان آمریکایی دوام آورده‌اند اما فکر می‌کنم آنها نیز تحت فشار هستند.

    او خاطر نشان کرد: با نگاه به قیمت‌های کنونی تولید‌کنندگان نفت راهی را برای بالابردن قیمت پیدا خواهند کرد.

    پیش‌بینی می شود ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا سه میلیون بشکه افزایش یافته و در هفته گذشته به 485 میلیون و 600 هزار بشکه رسیده باشد. آمار ذخایر نفتی آمریکا از سوی موسسه نفتی این کشور قرار است اواخر امروز منتشر شود و آمار رسمی سازمان اطلاعات انرژی وزارت انرژی آمریکا نیز روز پنج‌شنبه منتشر خواهد شد.

    فضای کافی ذخایر نفتی در سطح جهان از جمله یک انبار جدید 230 میلیون بشکه‌ای که قرار است امسال تکمیل شود به جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت نفت کمک خواهد کرد، اما مانع از افزایش قابل توجه قیمت خواهد شد.

    مائوریس آبسفلد، اقتصاد‌دان ارشد صندوق بین‌المللی پول گفت: بازارهای مالی جهانی به نظر می‌رسد که در حال واکنش بیش از حد به کاهش قیمت نفت و احتمال رکود شدید در اقتصاد چین هستند.

    قیمت نفت روی صادر‌کنندگان فشار وارد کرده، اما یک شرایط مطلوب برای مصرف‌کنندگان در سطح جهان ایجاد شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها