عصر خودرو

وزیر نیرو خبر داد:

عملیاتی شدن اخذ وام ۵ میلیارد دلاری از روسیه

عصر بازار- وزیر نیرو فردا با هیأتی اقتصادی راهی روسیه خواهد شد تا وام ۵ میلیارد دلاری دولتی از این کشور اخذ کند.

عملیاتی شدن اخذ وام ۵ میلیارد دلاری از روسیه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، رضا اردکانیان در پایان جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره سفر هیأت اقتصادی به کشور روسیه گفت: بنده به عنوان مسئول کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی با روسیه، فردا با هیأتی از دستگاه‌های مختلف برای عملیاتی کردن دریافت وام 5 میلیارد دلاری دولتی این کشور به ایران عازم مسکو خواهم شد.

    وزیر نیرو ادامه داد: این وام در مجلس ما به تصویب رسیده و قرار است برای عملیاتی کردن دو پروژه مهم نیروگاه 1400 واتی هرمزگان به ارزش 1/2 میلیارد و تکمیل راه آهن اینچه برون-گرمسار حدود یک میلیارد صرف شود.

    وی با بیان اینکه برخی از قراردادها امضا شده است و برای باقی این 5 میلیارد خوشبختانه پروژه‌های پیشنهادی به تصویب رسید، اظهار کرد: این پروژه‌ها عبارتند از اضافه کردن 2 هزار واگن به مترو به سیستم حمل و نقل شهری،  تکمیل راه آهن زاهدان - بیرجند، توسعه نیروگاه برق آبی گتوند که قرار از 1000 مگاوات به 1640 برسد و  بازتوانی نیروگاه رامین اهواز 180 مگاوات به ظرفیتش استفاده خواهد است.

    اردکانیان عنوان کرد: اتفاقات خوبی افتاده است و از وزارتخانه‌های صنعت، راه و شهرسازی، نیرو و اقتصاد حضور خواهند داشت و مراحل نهایی انجام خواهد شد.

    وی افرود: بعداز اندکی کندی در برگزاری «جلسات مشترک اقتصادی»، در نیمه آذرماه جلسه اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی با تاجیکستان با مسئولیت وزارت نیرو با حضور وزیر انرژی این کشور برای حضور فعال‌تر بخش خصوصی برگزار خواهد شد.

    وزیر نیرو افزود: در چارچوب توسعه روابط منطقه‌ای برگزاری «شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب» که سال‌ها پیش تاسیس شده است و  مجدا برای 6 سال تمدید شد  امسال در دهه اول آذر ماه با حضور 16 کشور با حضور وزرای آب و سایر مسئولان آب منطقه به ریاست وزیر جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد

    وی با اشاره به پویش الف-ب ایران گفت: تا پایان سال 227  پروژه با سرمایه گذاری 33 هزار میلیارد تومان در 33 استان کشور احداث خواهد شد این هفته در سمنان حضور داشتیم و در هفته آینده نیز حدود یک هزار و 400 میلیارد تومان در کرمانشاه افتتاح خواهیم کرد.

    برچسب ها