عصر خودرو

در جریان دادوستدهای روز جاری

ارزش معاملات فرابورس ایران به یک هزار و ۶۷۴ میلیارد ریال بالغ شد

عصر بازار- آخرین روز از هفته معاملاتی جاری با دادوستد بیش از ۲۸۶ میلیون اوراق بهادار در فرابورس ایران پیگیری شد. به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران در معاملات روز چهارشنبه، ۳۰ دی ماه سهامداران شاهد دادوستد ۲۸۶ میلیون و ۷۰۰ هزار اوراق بهادار در ۲۶ هزار و ۴۲۹ دفعه معاملاتی در بازارهای فرابورس بودند که ارزش این میزان معاملات بالغ بر یک هزار و ۶۷۴ میلیارد ریال شد.

ارزش معاملات فرابورس ایران به یک هزار و ۶۷۴ میلیارد ریال بالغ شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، در جریان معاملات امروز فرابورس، شاخص نیز افت 3.34 واحدی (معادل 0.46 درصد) را تجربه کرد تا به این ترتیب آیفکس در رقم 719 واحدی توقف کند. بررسی معاملات همچنین حاکی از آن است در شرایطی که نماد شرکت‌های سهامی ذوب‌آهن اصفهان، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و پالایش نفت تهران بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند، در سمت مقابل نماد شرکت‌های پتروشیمی مارون، پتروشیمی زاگرس و فولاد هرمزگان جنوب بالاترین میزان تاثیر منفی را بر این شاخص از خود منعکس ساختند.
    *****
    بیشترین حجم و ارزش معاملات در بازارهای فرابورس ایران
    در میان نمادهای مورد معامله در بازارهای اول، دوم و پایه نماد معاملاتی بانک دی با حجم دادوستدی بالغ بر 24 میلیون اوراق بهادار به ارزش 33 میلیارد ریال، بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داد. نماد شرکت پالایش نفت لاوان نیز بالاترین ارزش معاملات را به میزان 52 میلیارد ریال تجربه کرد. حجم معاملات "شاوان" در روز جاری بیش از 6 میلیون سهم بود که میان سهامداران حقیقی دست به دست شد و حقوقی‌ها سهم 0.5 درصدی در فروش این نماد داشتند.
    در معاملات روز جاری اوراق اجاره شرکت مخابرات ایران با تجربه دادوستد 370 هزار ورقه به ارزش 370 میلیارد ریال، در صدر بالاترین حجم و ارزش معاملات اوراق با درآمد ثابت قرار گرفت.
    در میان ETFها، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با مبادله 3 میلیون اوراق بهادار به ارزش 37 میلیارد ریال، بالاترین میزان حجم و ارزش معاملات را به نام خود ثبت کرد.
    *****
    بالاترین افزایش و کاهش قیمت نمادهای فرابورسی
    در معاملات روز جاری در حالی نماد شرکت‌های داروسازی کاسپین تامین، کشتیرانی دریای خزر و مهندسی صنعتی روان فن‌آور با بیشترین میزان رشد قیمت همراه شدند که نماد شرکت‌های فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی زاگرس و بانک دی بالاترین میزان افت قیمت را تجربه کردند.
    در میان ETFها نیز بیشترین میزان افزایش و کاهش قیمت پایانی به ترتیب به صندوق سرمایه‌گذاری الماس و صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه آینده روشن اختصاص داشت.
    در جریان معاملات امروز فرابورس، تمامی اوراق تسهیلات مسکن با افت قیمت روبه‌رو شدند و در بازه قیمتی 75 تا 84 هزار ریال مورد مبادله قرار گرفتند.
    در بازار ابزارهای نوین مالی نیز قیمت هر ورقه اسناد خزانه اسلامی با رشد قیمت 503 ریالی با بهای پایانی 966 هزار و 204 ریال مورد دادوستد قرار گرفت.
    در جریان معاملات امروز فرابورس ایران نماد شرکت فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال با توجه به تعدیل با اهمیت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 94، متوقف و نماد معاملاتی شرکت تولیدی قند شیروان، قوچان و بجنورد بازگشایی شدند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها