عصر خودرو

تقسیم سود ۴۵ تومانی فولاد مبارکه به ازای هر سهم

عصر بازار: مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فولاد مبارکه اصفهان روز گذشته به منظور تصویب صورت‌های مالی و انتخاب اعضای هیات مدیره برگزار شد.

تقسیم سود ۴۵ تومانی فولاد مبارکه به ازای هر سهم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، در این مجمع از 47 تومان سود محقق شده، به ازای هر سهم 45 تومان آن میان سهامداران شرکت تقسیم و 2 تومان باقی مانده به‌عنوان سود انباشته در حساب‌های شرکت منظور شد.

    پیشنهاد هیات مدیره در این مجمع تقسیم سود 50 درصدی بود و تقسیم سود 45 تومانی با این شرط مورد تصویب مجمع قرار گرفت که سهامداران عمده شرکت در برنامه افزایش سرمایه 50 درصدی شرکت مشارکت کنند. بنا بر وعده مدیران فولادمبارکه سود سهامداران حقیقی ظرف دو ماه آینده به آنها پرداخت خواهد شد.

    مدیرعامل این شرکت در مجمع یادشده اعلام کرد: تولید فولاد خام در سال 2014، به 637/ 1 میلیون تن رسید که ایران با تولید 3/ 14 میلیون تن، حدود یک درصد تولید فولاد خام جهان را در اختیار گرفت.

    بهرام سبحانی افزود: در سال 93 از تولید 14میلیون و 847 هزار و 6 تن فولاد خام تولید شده در کشور، 7 میلیون و 424 هزار و 26 میلیون تن آن (معادل 50 درصد) از سوی فولاد مبارکه تولید شده است. وی افزود: در سال گذشته بیش از 5 میلیون و 845 هزار تن محصول نهایی در فولاد مبارکه تولید شد که نسبت به سال 92 با کاهش 2 درصدی همراه بوده است؛ همچنین میزان فروش شرکت با افزایش 6/ 2 درصدی مواجه شد. از سوی دیگر از لحاظ ریالی نرخ رشدی معادل 9/ 4 درصدی را داشت. وی اعلام کرد که شرکت به رغم افزایش هزینه‌ها، افزایشی در قیمت محصولات خود نداشته است. مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به این مطلب که هزینه تمام شده در تولید محصولات این شرکت عبارتند از 50 درصد مواد اولیه از جمله سنگ آهن، گندله، تختال، آهن قراضه و چدن، 15 درصد استهلاک مالی، توزیع و فروش، 2 درصد قراردادهای پیمانکاری، 4 درصد هزینه‌های تعمیرات و 9 درصد انرژی و سیالات و 14 درصد نیروی انسانی است، درخصوص کاهش فروش محصولات این شرکت دربورس کالا تاکید کرد: بخشی از محصولات فولادمبارکه از طریق بورس کالا صرف برای کشف قیمت عرضه می‌شود و مابقی با قیمت‌های کشف شده به مشتریان تحویل می‌شود. در واقع تولید وتحویل محصول بر اساس دریافت سفارش از مشتریان در مقابل اخذ وجه محصول قبل از صدور سفارش یا به‌صورت اعتبار اسنادی داخلی – ریالی طبق مصوبه هیات مدیره صورت می‌پذیرد.

    وی ادامه داد: با توجه به رکود حاکم بر بازار داخلی، مدیران شرکت تلاش می‌کنند که به واسطه فروش صادراتی تقاضای داخلی را تحریک کنند.

    وی درخصوص شرایط حاکم بر بازار جهانی فولاد نیز اظهار کرد: به‌رغم محدودیت‌های یاد شده مقدار صادرات محصولات شرکت با رشد 45 درصدی در سال 93 همراه بود.

    مدیرعامل فولاد مبارکه از اروپا با سهم 53‌درصدی، خاورمیانه با سهم 34 درصدی و خاور‌دور با سهم 13 درصدی به ترتیب به‌عنوان بازارهای هدف این تولید‌کننده فولادی نام برد.

    دراین مجمع مدیرعامل شرکت فولادمبارکه در مورد واگذاری سهام شرکت فولاد هرمزگان جنوب در فرابورس گفت: به رغم انجام مقدمات واگذاری سهام این شرکت در فرابورس، شرایط نامساعد بازار مانع از عرضه این شرکت در بازار سرمایه شد؛ براین اساس تلاش می‌شود که واگذاری این سهم در سال 94 انجام شود.

    وی همچنین به استقبال سرمایه‌گذاران در ورود به بخشی از سهام این شرکت اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه فولاد هرمزگان یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در کشور است؛ بنابراین پیشنهاد‌های زیادی از جمله از سوی چند بانک مبنی بر خرید سهام این شرکت داشتیم.

    دراین میان ساتا نیز به ما پیشنهاد تعویض سهام توکاریل با سهام فولاد هرمزگان را داد تا به این واسطه مالکیت بخشی از سهام فولاد هرمزگان را در اختیار خود داشته باشد، اما ما علاقه‌مندیم که واگذاری این سهم به‌صورت نقدی باشد نه به‌صورت معاوضه با سهام. به گفته سبحانی، با توجه به برنامه سند چشم‌انداز توسعه برای تولید 55 میلیون تن فولاد کشور، فولاد مبارکه برای حفظ سهم 50درصدی خود، باید تولید محصولات خود را به 11 میلیون تن در سال 95 افزایش دهد که با توجه به طرح‌های توسعه‌ای در دست اجرا دستیابی به این سهم محرز است، اما افزایش این میزان سهم تا سال 97 به عواملی مانند وضعیت تحریم‌ها و گشایش فاینانس‌ها بستگی دارد. وی از واحد نورد گرم شماره 2 فولاد مبارکه با ظرفیت 5/ 4 میلیون تن در سال و طرح توسعه فولاد هرمزگان از 5/ 1 به 3 میلیون تن به‌عنوان دیگر طرح‌های توسعه این شرکت فولادی در سال 97 نام برد که این شرکت در حال عقد قرار‌داد آنهاست.

    بهرام سبحانی درخصوص قرار داشتن نام فولادمبارکه در لیست صنایع آلاینده، یادآور شد: فولاد مبارکه در جریان فعالیت خود هیچ‌گونه آلایندگی ندارد، قرار گرفتن نام فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از کارخانجات آلاینده نیز مربوط به پاره شدن یک نوار نقاله بود که سبب شد تا نام این کارخانه در یک دوره سه ماهه در فهرست کارخانه‌های آلاینده قرار گیرد، اما درحال حاضر این مشکل رفع شده است و دیگر فولاد مبارکه آلاینده نیست؛ براین اساس آمادگی خود را برای بازدید از این مجموعه از سوی سازمان محیط زیست و خانم ابتکار اعلام کردیم که با توجه به این مساله به زودی نام فولاد مبارکه از لیست آلاینده‌ها حذف خواهد شد. در این مجمع سهامداران شرکت کمک اجتماعی 10 میلیاردتومانی از سوی فولاد مبارکه را مورد تصویب قرار دادند. در پایان این مجمع، شرکت‌های شرکت سرمایه‌گذاری‌های استان کرمان و یزد، بانک مهر اقتصاد، ایمیدرو، شستا و شرکت سرمایه‌گذاری ملی به‌عنوان کاندیدای اعضای هیات مدیره معرفی شدند که در نهایت با انصراف شرکت سرمایه‌گذاری ملی، شرکت‌های سرمایه‌گذاری‌های استان کرمان و یزد، بانک مهر اقتصاد، ایمیدرو و شستا مجددا به‌عنوان اعضای هیات مدیره این شرکت فولادی انتخاب شدند.

    برچسب ها