عصر خودرو

۴۰ میلیون دلار محصولات ارگانیک ایران صادر شد

عصر بازار- رئیس هیئت مدیره انجمن ارگانیک ایران با اشاره به افزایش تولید این محصولات در کشور گفت: با وجود تحریم ها ۴۰ میلیون دلار از محصولات ارگانیک ایران در سال گذشته به دیگر کشورها از جمله کشورهای اروپایی صادر شده است.

۴۰ میلیون دلار محصولات ارگانیک ایران صادر شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، رضا نورانی رئیس انجمن ارگانیک کشور در آیین افتتاحیه دوازدهمین جشنواره ارگانیک ایران اظهار کرد: امسال به سفارش سازمان توسعه تجارت نمایشگاه ارگانیک از بوستان گفت‌وگو به نمایشگاه بین المللی انتقال یافت و حمایت‌های مناسبی برای برگزاری این نمایشگاه و ترویج مصرف ارگانیک صورت گرفته است.

    وی با اشاره به اینکه  در سال جاری تولید محصولات ارگانیک در مقایسه با سال قبل  افزایش یافته است، افزود: سطح زیر کشت محصولات ارگانیک در کشورمان  به 83 هزار هکتار رسیده و  با وجود شرایط سخت تحریم سال گذشته  بیش از 40میلیون دلار محصولات ارگانیک به بازار‌های هدف صادر شده است.

    رئیس انجمن ارگانیک کشور با بیان اینکه ایران پنجاه و نهمین کشور تولید کننده محصولات ارگانیک در دنیا است ادامه داد: با رفع تحریم‌ها می توانیم جهش و ارز آوری بیشتری در بازار های در صادراتی داشته باشیم.

    وی تصریح کرد:  براساس  تاکید رهبر معظم انقلاب و سران سه قوه برای تولید محصولات سالم در کشور  توجه جدی و زیادی در برنامه ششم توسعه کشور به موضوع  تولید محصولات ارگانیک صورت گرفته است.

    بر اساس اعلام  رئیس انجمن ارگانیک ایران تمام محصولات ارگانیک کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می شود که قیمت خرید این محصولات 30 درصد بالاتر از سایر محصولات بازار است.

    بنابراین گزارش این نمایشگاه از امروز 28 آبان تا اول آذرماه سال جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران و در سالن‌های 10 و 11 برگزار می‌شود؛ محصولات ارگانیک عرضه شده این نمایشگاه با 30 درصد تخفیف است.

    برچسب ها