عصر خودرو

جزییات عرضه های امروز رینگ بین الملل تالار سبز

نخستین داد و ستد موفق محموله سوخت هوایی در سال جاری

عصر بازار- رینگ بین المللی بورس انرژی ایران طی معاملات روز دوشنبه بیست و هفتم آبان ماه شاهد نخستین داد و ستد موفق محموله سوخت هوایی (ای تی کی) در سال جاری به حجم یک هزار تن بود. ارزش این محموله که از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران عرضه شد به قیمت ۶۰۵ دلار در هر تن و بالغ بر ٧١ میلیارد و ٩۴٣ میلیون و ٨٧٧ هزار و پانصد ریال بود.

نخستین داد و ستد موفق محموله سوخت هوایی در سال جاری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از سنا، در روز دوشنبه محموله هزار تنی نفت سفید به ارزش هر تن 5۰۰ دلار از سوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران روانه میزفروش رینگ بین الملل بورس انرژی شد. این محموله که با موفقیت معامله شد، ارزشی بالغ بر5٩ میلیارد و45٧ میلیون و ٧5۰ هزار ریال داشت.

    همچنین در این روز پالایش نفت شیراز نیز پنج هزار تن نفتای سنگین تصفیه نشده در رینگ بین الملل بورس انرژی ایران به قیمت هر تن 4٧٢.4٩ دلار عرضه کرد که این میزان به فروش رسید و ارزشی بالغ بر ٢٨۰ میلیارد و ٩٣١ میلیون و ٩٢٢ هزار و ٩٧5 ریال را در بر داشت.

    در این روز ١5۰۰ تن گاز مایع (ال پی جی) نیز از سوی شرکت پالایش نفت لاوان با روش کشف پریمیوم منهای پنجاه دلار در هر تن عرضه و با رقابت خریداران معامله شد که ارزشی بالغ بر ٧١ میلیارد و ٧١١ میلیون و ٣٩٧ هزار و 6٩٨ ریال داشت.

    تابلوی پر بار صادراتی بورس انرژی در روز جاری

    به گزارش سنا، امروز نیز شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ٢4٢ هزار تن نفت گاز(گازوییل) با ٩ محموله مختلف، ١۰6 هزار تن بنزین اکتان ٩١ با سه محموله و در نهایت ١۰۰۰ تن بنزین اکتان ٨٧ را به مقصد بازار های جهانی روانه میز فروش رینگ صادراتی بورس انرژی ایران می کند.

    تغییر شیوه نامه نحوه عرضه نفت خام و میعانات گازی در بورس انرژی

    همچنین بورس انرژی ایران امروز سه شنبه بیست و هشتم آبان ماه درحالی میزبان عرضه ٢ میلیون بشکه نفت خام از سوی شرکت ملی نفت ایران به قیمت هر بشکه 56.٧٢ پریمیوم دلاری است که وزیر نفت در تازه ترین اقدام خود شیوه نامه نحوه عرضه نفت خام و میعانات گازی در رینگ بین الملل بورس انرژی ایران را ابلاغ کرده است.

    براساس این ابلاغیه در هر عرضه، قیمت پایه به صورت دیفرنشیال قیمت نسبت به شاخص‌های معتبر قیمتی اعلام می‌شود که قیمت پایه اعلامی، کف قیمت قابل اعمال در روز عرضه بوده و روی تابلو، تخفیفی نسبت به آن اعمال نخواهد شد.

    متقاضیان خرید باید پیش از انجام معامله در روز عرضه، نسبت به واریز 6 درصد ارزش سفارش (بر مبنای قیمت پایه اعلامی در اطلاعیه عرضه) به‌عنوان پیش‌پرداخت به صورت ارزی یا ریالی به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه یا خارج از بورس با تامین اعتبار از سوی خریدار جهت واریز به حساب‌های معرفی‌شده از سوی شرکت ملی نفت ایران از طریق کلیه روش‌های ممکن از جمله مکانیزم‌های ارزی موجود و منوط به تایید شرکت ملی نفت ایران اقدام کنند.

    بر اساس این ابلاغیه حداقل حجم بارگیری برای حمل دریایی 35 هزار بشکه و برای حمل زمینی هزار بشکه است.

    برچسب ها