عصر خودرو

بلومبرگ به نقل از آژانس جهانی انرژی گزارش داد:

ورود ایران به رقابت با عراق، عربستان و روسیه در بازار انرژی اروپا

عصر بازار- آژانس جهانی انرژی پیش بینی کرد ایران با هدف بازگشت به بازار انرژی اروپا به زودی صادرات حدود ۲۵۰۰۰۰ بشکه نفت خام به پالایشگاه های مدیترانه را از سر بگیرد.

ورود ایران به رقابت با عراق، عربستان و روسیه در بازار انرژی اروپا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، آژانس جهانی انرژی پیش بینی کرد ایران با هدف بازگشت به بازار انرژی اروپا به زودی صادرات حدود 250 هزار بشکه نفت خام به پالایشگاه‌های مدیترانه را از سر بگیرد.

    در صورت وقوع این پیش بینی ایران در رقابت مستقیم با تأمین کنندگان فعلی نفت این پالایشگاه‌ها یعنی کشورهای عربستان، روسیه و عراق قرار خواهد گرفت.

    گزارش آژانس جهانی انرژی در ادامه می افزاید: "نفت خام ترش ایران از نظر کیفیت و مشخصات مشابهت زیادی با محصول عربستان، عراق و روسیه دارد و این موضوع می تواند موجب بروز یک رقابت قیمتی در بین تأمین کنندگان این نوع شود."

    بر اساس این گزارش ایران تلاش خواهد کرد در بلند مدت با جذب سرمایه گذاری خارجی خود را به جایگاه دوم در بین تولیدکنندگان اوپک بازگرداند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها