عصر خودرو

رییس کل گمرکات ایران:

مرزها بهترین فرصت برای کمک به توسعه پایدار کشور هستند

عصر بازار- رییس کل گمرک ایران گفت: وجود مرزهای مختلف بهترین فرصت برای کمک به توسعه پایدار کشور هستند و در گام اول باید خود مرزنشینان از این امکان بهره مند شوند.

مرزها بهترین فرصت برای کمک به توسعه پایدار کشور هستند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، مهدی میر اشرفی، شامگاه چهارشنبه در سی و چهارمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی کردستان در پاسخ به گلایه و سخنان بخش خصوصی در زمینه مشکلات گمرکی در کردستان، اظهار داشت: در کمیسیون اقتصادی دولت ارائه 100 قلم کالا به گمرکات مصوب شده است که ابلاغ آن باید توسط دولت انجام شود که قطعا این حرکت به ایجاد تحرک در بازارچه‌های مرزی کردستان کمک خواهد کرد.

    رییس کل گمرکات ایران افزود: مشکلات مربوط به مدیریت واحدهای مرزی مربوط به گمرک بوده که نتوانسته وظیفه ای را که قانون به آنها محول کرده، به درستی انجام دهد و خواستار اجرای صحیح مدیریت واحد مرزها هستیم.

    وی از نبود مدیریت صحیح واحدهای مرزی گفت و ادامه داد: همین مورد سبب ایجاد مشکلات در مرزهای ایران می شود این در حالی است ‌که کشور عراق با وجود نوپا بودن در صنعت تجارت، مدیریت واحد مرزی را انجام می‌دهند.

    میراشرفی به موضوع انبارهای موجود در مرز باشماق و دعواهای حقوقی آن اشاره کرد و گفت: باید برای ساماندهی مرز باشماق، مرجع تحویل‌گیرنده در وارادت و صادرات مرزها به بخش خصوصی واگذار شود.

    رئیس کل گمرکات کشور اعلام کرد: طرح ساماندهی پایانه باشماق کلید خورده است و آمادگی واگذاری به بخش خصوصی را داریم، قبل از سال‌جاری تاحدودی گمرکات را تجهیز کردیم و آمادگی واگذاری تجهیز گمرکات به بخش خصوصی را داریم.

    وی از انعقاد قرارداد با یک شرکت خصوصی در اصفهان به مدت ده سال خبر داد و افزود: تجهیز گمرکات به بخش خصوصی واگذار شده است.

    رئیس کل گمرک کشور با تاکید بر اینکه باید کشور عراق مرز سیران‌بند را به رسمیت بشناسد، اذعان کرد: دولت عراق باید ملزم شود که این مرز را به رسمیت بشناسد و این نیازمند گفت و گو بامقامات عراقی است.

    وی یادآور شد: کردستان و استان های مرزی شایسته محرومیت نیستند و مرزها باید یک فرصت توسعه برای مرز نشینان و ایران باشد.

    میراشرفی با تاکید بر این موضوع که در کنار مرزنشینی نباید به دنبال کولبری رفت دور از شان کردستان و ایران که مرزنشینان به دنبال کولبری بروند، اضافه کرد: فرصت های زیادی را می توان در مناطق مرزی رشد داد و کردستان زیبنده بهترین ها هستند.

    رییس کل گمرکات ایران از نبود رویه های ترانزیت خارجی در عراق گفت و ادامه داد: ما باید به دنبال مقصد های بهتر و بیشتری برای سرمایه گذاری و تجارت باشیم.

    برچسب ها