عصر خودرو

یک کارشناس مطرح کرد

فروش اعتباری محصولات در بورس کالا گره گشای بازار پتروشیمی

عصر بازار :اکثر فعالان بازار پتروشیمی نگران روند قیمت ها هستند و از این رو ترجیح می دهند، در حد نیاز روزانه کارخانه های خود اقدام به خرید کنند.

فروش اعتباری محصولات در بورس کالا گره گشای بازار پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از  فارس ، احمد رضایی، کارشناس بازار پتروشیمی گفت: در حال حاضر ورود به معاملات و تصمیم گیری برای خرید محصولات پتروشیمی دشوار شده است و به همین دلیل اکثر مصرف کنندگان ترجیح می دهند در حد نیاز روزانه خود خرید کنند و از خرید با حجم بالا خودداری می کنند؛ چرا که به احتمال زیاد روند قیمت محصولات پتروشیمی در آینده ای نزدیک نزولی خواهد بود.

    وی در ادامه افزود: از سوی دیگر نقدینگی پایین مصرف کنندگان هم سبب می شود تا این گروه علاوه بر احتیاط خرید در شرایط فعلی، نتوانند حجم بیشتری خرید کنند و از این رو به نظر می رسد، در شرایط کنونی فروش اعتباری با توجه به اینکه ساختار آن در بورس کالای ایران فراهم است، بتواند مشکلات این گروه از خریداران را مرتفع کند.

    این کارشناس بازار پتروشیمی در ادامه خاطر نشان کرد: در هر حال برخی از پتروشیمی ها با توجه به شرایط نامطلوب بازار اقدام به فروش برخی از محصولات در بورس کالای ایران و به صورت اعتباری می کنند که عمل پسندیده ای محسوب می شود و اگر این موضوع از سوی مجتمع های دیگر نیز پیگیری شود، مصرف کنندگان بسیاری قادر خواهند بود با وجود نقدینگی های پایین، محصولات مورد نیاز خود را تهیه کنند.

    وی با اشاره به پیش بینی افت قیمت محصولات پتروشیمی، تاکید کرد: به نظر می رسد خرید برای مصرف کنندگان واقعی که نمی خواهند کارخانه هایشان با خواب روبه رو شود، منطقی است؛ چرا که راه اندازی دوباره خط تولید می تواند برای آنها هزینه بر باشد.

    برچسب ها